Czy uczelnia ma prawo zatrzymac kserokopie moich dokumentow?

• Autor wątku Autor wątku babeth
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
B

babeth

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
6
Witam,bardzo prosze o odpowiedz😊
Zapisalam sie na studia ma prywatnej uczelni.Zlozylam kserokopie swoich dokumentow min.dowodu osobistego,swiadectwa maturalnego,dyplomu.Kierunek nie zostal uruchomiony z powodu braku chetnych podobno.Gdy przyszlam po swoje dokumenty zwrocono mi tylko zdjecia i zaswiadczenie lekarskie,a ksera doumentow powiedzieli ze musza u nich zostac.Bylam w szoku zwiazanym z nieotworzeniem mojego kierunku,ale teraz wydaje mi sie ze to ne moze byc zgodne z prawem.Bo nie jestem ich studentka,ksera wykonalam sama a przede wszystkim tam sa moje dane wrazliwe..np pozwalajace nawziecie kreytu.CZY ZATEM MAM PRAWO OZYSKAC KSERO SWOICH DOKUMENTOW MIMO ZE UCZELNIA NP MA TAKIE SWOJE WEWNETRZNE REGULACJE O ZATRZYMYWANIU ICH?

Też kiedyś miałem taki problem, ale w końcu zapomniałem i jakoś odpuściłem. Wtedy polecali powołać się na:
Art. 276. Kto niszczy, uszkadza, czyni bezużytecznym, ukrywa lub usuwa
dokument, którym nie ma prawa wyłącznie rozporządzać, podlega
grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat
2.

Bardzo dziekuje za opowiedz😊nue wiem tylko czy ksero podpada pod dokument.Bo o swiadectwach w oryginale to czytalam ze uczelnia nie ma prawa zatrzymywac nawet za niezaplacone czesne.U mnie kierunku nie uruchomili z winy uczelni,nie zostalam wiec formalnie ich studentka.Zatem jestem obywatelem ktorego dane osobowe chca miec i bog wie co z nimi robic.dzieki w kazdym razie😘

loco1 napisał:

Doceniam dobry czlowieku ,ze poswieciles chwile na odpowiedzenie mi😊jednak jakim prawem podmiot gospodarczy ma posiadac moje dane osobowe gdy nie mam z nimi nic wspolnego?umowa o warunkach studiowania ulegnie rozwiazaniu.A gdy bylam w sekretariacie dzisiaj moja teczka lezala na podlodze wraz z innymi.Istnieje jakies prawo pozwalajace na to?