czy zus może podważyć zdolność do pracy wydaną przez lekarza medycyny pracy

• Autor wątku Autor wątku kontrolero
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

kontrolero

Użytkownik
Odpowiedzi
39
Witam,
jestem chory i lekarz orzecznik zus próbuje podważyć moją zdolność do pracy, którą już dawno temu przyznał mi lekarz medycyny pracy. Oczywiście przez to nie chcą wypłacić mi zasiłku chorobowego!
Czy lekarz Orzecznik zus może tak postępować?

Czy ktoś mi pomoże. Pytanie jest proste czy lekarz zus orzecznik może podważyć decyzję lekarza medycyny pracy, który dał mi zdolność do pracy? Nie chcą mi wypłacić zasiłku chorobowego.

na jakiej podstawie lekarz ozekl ze jestes zdrowy i jestes zdolny do pracy?

kontrolero napisał:
zdolność do pracy, którą już dawno temu przyznał mi lekarz medycyny pracy
Dawno temu był Pan zdolny do wykonywania pracy na ściśle określonym stanowisku. Obecnie mogło się to zmienić. Orzecznik ZUS kontroluje zasadność wystawienia ZUS ZLA. Co jest napisane w decyzji Orzecznika?

Sprawa dotyczy mojego brata.
Mo brat chorował 190 dni na ostra niewydolność trzustki. Dostał zasiłku za 182 dni. Po tym czasie lekarz leczący powiedział że może podjąć pracę ( oczywiście wpisał to w kartę że może wrócić do pracy). Zgłosił się do lekarza medycyny pracy, który zażądał oświadczenia od lekarza prowadzącego i takowe dostarczył i otrzymał zdolność na 2 lata. Po 36 dniach miał problemy z sercem i poszedł do kardiologa, który skierował go na zwolnienie lekarskie. Już leci 3 miesiąc jak zus nie podjął decyzji o wypłacie zasiłku.
1. Zus napisał do lekarza kardiologa, który odpisał jemu że nie ma to związku z poprzednia chorobą i jest inny kod chorobowy.
2. Póżniej Zus napisał do lekarza medycyny pracy który wydał zdolność, lekarz odpisał że zgodnie z badaniem wydała zgodę na podjęcie pracy. Teraz kolejny raz Zus pisze kolejne pismo do tego samego lekarza medycyny pracy aby udostępnił badania jakie zrobił i kartę.