Darmowa gra, płatne dodatki?

• Autor wątku Autor wątku bartas225
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
B

bartas225

Użytkownik
Odpowiedzi
41
Witam,
jestem programistą, tworzę amatorskie gry. Mam takie pytanie: jeżeli wydam darmową grę w której będą czyjeś grafiki (znalezione w internecie, nie potrafię tworzyć grafiki) to może mi za to coś grozić? Druga sprawa, czy jeżeli do tej samej gry wydam dodatki (np. misje, bronie) i one będą płatne, to może mi coś za to grozić? Pytam bo nie chcę sobie narobić problemów :)
Pozdrawiam

O prawie autorskim zacząłem czytać kilka dni temu szukając rozwiązania swojego problemu, ale z tego co mi wiadomo to:

1. Grafika stworzona przez kogoś innego podlega ochronie przez prawo autorskie. Oznacza to, że potrzebujesz zgody osoby, która daną grafikę stworzyła, jeśli chcesz ją publikować na swojej stronie.

2. Aby pobierać opłaty musiałbyś zarejestrować działalność gospodarczą i odprowadzać podatek. Jeśli chciałbyś żeby ludzie po prostu przelewali środki na twoje konto bez prowadzenia firmy to jest to nielegalne.

Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi bo jak już pisałem, ekspertem od prawa nie jestem.

bartas225 napisał:
Jeżeli wydam darmową grę w której będą czyjeś grafiki (znalezione w internecie, nie potrafię tworzyć grafiki) to może mi za to coś grozić?
jeśli użyje się grafik, zdjęć, etc... posiadających ochronę prawno - autorską (a zwykle takie elementy ją posiadają) w świetle Art.1. USTAWY z dnia 4 lutego 1994 r. "o prawie autorskim i prawach pokrewnych" (zwana dalej upaipp) to można odpowiadać za naruszenia prawa autorskiego, dla przykładu z następujących przepisów:
  • Rozdział 8 Ochrona autorskich praw osobistych Art. 78. - odpowiedzialność cywilna za, między innymi, posłużeniem się czyimś dziełem bez podpisania dzieła nazwiskiem twórcy.