Darowizna garażu

• Autor wątku Autor wątku noodles
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
N

noodles

Użytkownik
Odpowiedzi
69
Witam

Jestem kompletnie zielony w temacie, więc jeżeli jakieś pytanie okaże się banalne albo nie na miejscu to proszę o wyrozumiałość.

A więc tak.
Mój dziadek chce mi przepisać garaż o wartości około 10.000 PLN (z tego co wyczytałem najlepiej zrobić to umową darowizny).
I w związku z tą umową mam kilka pytań:
1. Jakich dokumentów będę potrzebował u notariusza:
- rozumie, że odpis księgi wieczystej, ale oprócz tego czy potrzeba jeszcze np. wypisów, wyrysów z rejestru gruntów (jeżeli przekręcam nazwy to przepraszam) czy jakichś tego rodzaju dokumentów.
- czy muszę przedstawiać jakąś wycenę nieruchomości, czy wystarcza ustne oświadczenie o wartości nieruchomości.
- czy trzeba przedstawiać jakieś dokumenty potwierdzające moje pokrewieństwo z dziadkiem, czy wystarczą dowody osobiste.
2. Jak wygląda sprawa kosztów u notariusza.
3. Jak wygląda sprawa z Urzędem Skarbowym.
4. Jak faktycznie przedstawia się relacja między spadkobiercami a obdarowanym po śmierci dziadka (czytałem że po śmierci dziadka pomimo to, że ja będę właścicielem nieruchomości spadkobiercy mogą rościć sobie wobec mnie jakieś prawa odnośnie nieruchomości) i czy ewentualnie można się jakoś zabezpieczyć na tą okoliczność.

Jeżeli macie jeszcze jakieś sugestie od siebie w tym temacie, o które nie zapytałem to byłbym bardzo wdzięczny.
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.

Pozdrawiam

co do wypisu z KW i map to nie jestem pewien, cene podacie taka jaka ustalicie (nie jest konieczna profesjonalna wycena), notariusza nie obchodzi pokrewienstwo, przy garazu 10 000pln taksa notarialna wyniesie 100zl + 700pln (7% wartosci garazu) z racji podatku od darowizny, a co do roszczen wobec ciebie to o ile sam bedziesz spadkobierca po dziadku to inni mogliby od ciebie zadac zachowku, a zabezpieczyc mozesz sie tak ze np zrzeczesz sie spadku za zycia dziadka

Notariusza OBCHODZI pokrewieństwo: