T
Tomek.Kanig
Nowy użytkownik
- Dołączył
- 12.2013
- Odpowiedzi
- 2
Dzień dobry,
Wysłałem laptopa do naprawy, korzystając z wykupionego ubezpieczenia. Dnia 14 stycznia sprzęt trafił do ubezpieczyciela. 22 stycznia dostałem telefon, że naprawa zostanie wydłużona i przysługuje mi prawo do urządzenia zastępczego. Powiedziałem, że nie skorzystam, ale za to wybieram drugą opcję zapisaną w regulaminie - Voucher na urządzenie o takich samych parametrach. Dostałem odpowiedź, że się jeszcze odezwą.
W poniedziałek (28 stycznia) zadzwoniłem spytać się jak wygląda sytuacja. Dostałem odpowiedź, że urządzenie zostało naprawione w pt (25 stycznia) i odesłane do mnie. Faktycznie kurier chciał doręczyć mi paczkę, ale nie odebrałem.
Do brzegu - stanęło na tym, że Pani na infolinii twierdzi, że mieli czas 10 dni na naprawę sprzętu bez odesłania, oraz że te 10 dni liczy się bez sobót i niedziel.
Poniżej zamieszczę punkt z ich regulaminu, na który ja się powołuję:
W przypadku urządzeń z grup asortymentowych: „KOMPUTERY i TABLETY”,
„TELEFONY i SMARTFONY”, gdy czas realizacji świadczenia ubezpieczeniowego w związku z zajściem awarii lub przypadkowego uszkodzenia miałby przekroczyć 10 dni od dnia dostarczenia urządzenia do punktu serwisowego lub od dnia udostępnienia urządzenia przedstawicielowi punktu serwisowego do naprawy w miejscu, w którym urządzenie się znajduje, administrator, na 2 dni przed upływem terminu, o którym mowa powyżej, skontaktuje się z ubezpieczonym telefonicznie a jeżeli nie uda się skontaktować z ubezpieczonym telefonicznie to skontaktuje się e-mailem lub pocztą i poinformuje o niemożności dochowania terminu realizacji świadczenia ubezpieczeniowego zgodnie z OWU, podając przyczyny wydłużenia czasu realizacji świadczenia ubezpieczeniowego oraz nowy przedłużony termin realizacji świadczenia ubezpieczeniowego. Ubezpieczyciel poinformuje również ubezpieczonego o przysługującym ubezpieczonemu prawie do urządzenia zastępczego na wydłużony czas realizacji świadczenia ubezpieczeniowego i jeżeli ubezpieczony zgodzi się na urządzenie zastępcze, ubezpieczyciel zapewni i dostarczy ubezpieczonemu urządzenie zastępcze. Ubezpieczony nie ponosi kosztu dostarczenia ani odesłania do administratora urządzenia zastępczego. Jeżeli ubezpieczony nie wyrazi zgody na dłuższy czas realizacji świadczenia ubezpieczeniowego, ubezpieczyciel zrealizuje świadczenie ubezpieczeniowe do wysokości sumy ubezpieczenia, w formie wydania ubezpieczonemu nowego urządzenia nabytego za pośrednictwem sieci sprzedaży X-KOM, a jeżeli nie jest to możliwe, to w formie wydania ubezpieczonemu vouchera na zakupy w sieci X-KOM, o wartości odpowiadającej kosztom, jakie na dzień zajścia zdarzenia ubezpieczeniowego trzeba by ponieść w celu nabycia w X-KOM urządzenia tego samego rodzaju, co urządzenie, które uległo uszkodzeniu, posiadającego takie same lub podobne, nie gorsze parametry techniczne.
Moja interpretacja jest taka, że świadczeniem usługi jest naprawa i dostarczenie sprzętu w ciągu 10 dni w dodatku kalendarzowych bo nigdzie nie zaznaczono, że roboczych. W związku z tym czy nie jest tak, że ubezpieczyciel miał 10 dni kalendarzowych na dostarczenie sprzętu do moich rąk czyli do 23 stycznia?
Proszę o pomoc bo nie wiem jak mam już rozmawiać z nimi.
Wysłałem laptopa do naprawy, korzystając z wykupionego ubezpieczenia. Dnia 14 stycznia sprzęt trafił do ubezpieczyciela. 22 stycznia dostałem telefon, że naprawa zostanie wydłużona i przysługuje mi prawo do urządzenia zastępczego. Powiedziałem, że nie skorzystam, ale za to wybieram drugą opcję zapisaną w regulaminie - Voucher na urządzenie o takich samych parametrach. Dostałem odpowiedź, że się jeszcze odezwą.
W poniedziałek (28 stycznia) zadzwoniłem spytać się jak wygląda sytuacja. Dostałem odpowiedź, że urządzenie zostało naprawione w pt (25 stycznia) i odesłane do mnie. Faktycznie kurier chciał doręczyć mi paczkę, ale nie odebrałem.
Do brzegu - stanęło na tym, że Pani na infolinii twierdzi, że mieli czas 10 dni na naprawę sprzętu bez odesłania, oraz że te 10 dni liczy się bez sobót i niedziel.
Poniżej zamieszczę punkt z ich regulaminu, na który ja się powołuję:
W przypadku urządzeń z grup asortymentowych: „KOMPUTERY i TABLETY”,
„TELEFONY i SMARTFONY”, gdy czas realizacji świadczenia ubezpieczeniowego w związku z zajściem awarii lub przypadkowego uszkodzenia miałby przekroczyć 10 dni od dnia dostarczenia urządzenia do punktu serwisowego lub od dnia udostępnienia urządzenia przedstawicielowi punktu serwisowego do naprawy w miejscu, w którym urządzenie się znajduje, administrator, na 2 dni przed upływem terminu, o którym mowa powyżej, skontaktuje się z ubezpieczonym telefonicznie a jeżeli nie uda się skontaktować z ubezpieczonym telefonicznie to skontaktuje się e-mailem lub pocztą i poinformuje o niemożności dochowania terminu realizacji świadczenia ubezpieczeniowego zgodnie z OWU, podając przyczyny wydłużenia czasu realizacji świadczenia ubezpieczeniowego oraz nowy przedłużony termin realizacji świadczenia ubezpieczeniowego. Ubezpieczyciel poinformuje również ubezpieczonego o przysługującym ubezpieczonemu prawie do urządzenia zastępczego na wydłużony czas realizacji świadczenia ubezpieczeniowego i jeżeli ubezpieczony zgodzi się na urządzenie zastępcze, ubezpieczyciel zapewni i dostarczy ubezpieczonemu urządzenie zastępcze. Ubezpieczony nie ponosi kosztu dostarczenia ani odesłania do administratora urządzenia zastępczego. Jeżeli ubezpieczony nie wyrazi zgody na dłuższy czas realizacji świadczenia ubezpieczeniowego, ubezpieczyciel zrealizuje świadczenie ubezpieczeniowe do wysokości sumy ubezpieczenia, w formie wydania ubezpieczonemu nowego urządzenia nabytego za pośrednictwem sieci sprzedaży X-KOM, a jeżeli nie jest to możliwe, to w formie wydania ubezpieczonemu vouchera na zakupy w sieci X-KOM, o wartości odpowiadającej kosztom, jakie na dzień zajścia zdarzenia ubezpieczeniowego trzeba by ponieść w celu nabycia w X-KOM urządzenia tego samego rodzaju, co urządzenie, które uległo uszkodzeniu, posiadającego takie same lub podobne, nie gorsze parametry techniczne.
Moja interpretacja jest taka, że świadczeniem usługi jest naprawa i dostarczenie sprzętu w ciągu 10 dni w dodatku kalendarzowych bo nigdzie nie zaznaczono, że roboczych. W związku z tym czy nie jest tak, że ubezpieczyciel miał 10 dni kalendarzowych na dostarczenie sprzętu do moich rąk czyli do 23 stycznia?
Proszę o pomoc bo nie wiem jak mam już rozmawiać z nimi.