Działalność nierejestrowana

• Autor wątku Autor wątku szymbon
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
S

szymbon

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
15
Witam, czy chcąc "założyć" działalność nierejestrowaną, muszę założyć konto firmowe? Czy może być to nowy rachunek osobisty? Oddzielający oszczędność, od pseudo firmy? Z tego co się dowiedziałem, miesięczny przychód nie może przekraczać 1125zł ( nie wiem czy jest to kwota brutto czy netto ). Jeżeli moje przychody będą ciągle poniżej, lub równe wymienionej wyżej kwocie, i nie przekroczę kwoty wolnej od podatku, lub w stopniu niewielkim zostanie mi doliczony VAT w wysokości 18% dobrze rozumiem? Prosiłbym o odpowiedź, z racji tego, że jestem studentem chciałbym jakoś dorobić, nie zakładając własnej działalności, a jednocześnie godząc czas wolny z nauką oraz pracą

Najpierw zapoznaj się z definicją przychodu. Nie wiem co studiujesz ale troszke wstyd że tak podstawowej definicji nie znasz. Podatau VAT nie płacisz bo nie jesteś podatnikiem VAT czynnym więc nie płacisz VAT. Mam wrażenie że nie wiesz nawet co to jest podatek VAT. Również zapoznaj się z tym. Gdy poznasz juz definicje wróć tutaj i zadaj pytanie ponownie. 18% (teraz 17%) to się płaci podatek dochodowy PIT.

Chodzi mi o to, czy jak będę miał dochody od różnych osób, w różnych kwotach ( wyprzedaż mojego zbędnego zaplecza domowego) nie przekraczającym 1125zl miesięcznie a spodziewane kwoty do 50zl czy nie będę miał problemów z urzędem skarbowym, gdy przychody będą przychodziły na konto osobiste, rozumiem że na koniec roku muszę wszystkie te przychody odznaczyć w PIT, ale czy podczas samego działania na rynku nie będzie problemów

szymbon napisał:
... jak będę miał dochody o...
Wróć do postu #2 i przeczytaj go jeszcze raz ze zrozumieniem.
szymbon napisał:
... wyprzedaż mojego zbędnego zaplecza domowego ...
Nie ma to nic wspólnego z prowadzeniem działalności nie będącej działalności gospodarczą.