Działalność Niezarejestrowana a PIT

• Autor wątku Autor wątku XPkan
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
X

XPkan

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Szanowni użytkownicy forum prawnego,

Jestem uczniem technikum handlowego, posiadam 19 lat, staram się założyć działalność niezarejestrowaną związaną z usługami dla osób prywatnych, będę wykonywał masaże relaksujące dzięki zdobytym uprawnieniom, większość rzeczy już się dowiedziałem jednak nadal nie uzyskałem odpowiedzi w następujących pytaniach:

1. Czy posiadam jakieś ulgi, ponieważ PIT dochodowego wyjdzie mi 17 z czymś(Tak dowiedziałem się pod numerem dla podatników)
2. jeśli działalność planuje otworzyć 11 grudnia 2019 roku kiedy uzupełniam PIT? (Nie uzyskałem przez ostatnie 2 lata żadnych przychodów przez pracę)
3. Mogę uzyskać jakieś dodatkowe środki na kursy/wyposażenie?
4. Co musi dokładnie zawierać pokwitowanie które będę wystawiał osobom fizycznym?

Wszystkim odpowiadającym z kulturą i wyrozumiałością serdecznie dziękuje :)!

Ostatnia edycja:
Działalność nierejestrowana (gdy przychody miesięczne nie są wyższe niż 1125 zł) nie jest działalnością gospodarczą, dlatego nie trzeba jej "ofiicjalnie" zakładać, np. rejestrować w CEIDG, GUS, US).

Ad. 1 Przysługują Ci wszystkie ulgi z ustawy o PIT (jeżeli spełniasz odpowiednie warunki)
Ad.2 Dochody z działalności nierejestrowej należy rozliczyć w rocznym PIT-36 (czyli w PIt wypełnianym w 2020 r).
Ad. 4 Osoba prowadząca działalność nierejestrową jest co do zasady zwolniona z obowiązku wystawiania faktury. Musi to uczynić jedynie w przypadku, gdy żądanie jej wystawienia zostało zgłoszone w terminie 3 miesięcy od końca miesiąca, w którym dostarczono towar lub wykonano usługę bądź otrzymano całość lub część zapłaty. W tym przypadku będzie to mogła być faktura, która zawiera jedynie:

[/LIST]datę wystawienia
[*]numer kolejny
[*]imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy
[*]nazwę (rodzaj) towaru lub usługi