Dziecko ubiegające się o alimenty

• Autor wątku Autor wątku Krecik O!
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

Krecik O!

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
7
Ja mam pytanie. Czy ja jako dziecko moge ubiegać się o alimenty SAMA? Mam 19 lat . Słyszałam, że jako osoba pełnoletnia moge sie starać o alimenty z własnej inicjatywy. Mój ojciec nie pracuje a jak juz ma jakies pienieadze to woli je "wlać sobie do gardła".Ja mam swoje potrzeby a przy okazji chciałabym go zmusić w ten sposob do pracy ale nie wiem czy jesli jest on bezrobotny to czy państwo za niego nie bedzie płacić alimentów.

Bardzo prosze o pomoc :)

Nie jestem prawnikiem ale z mojej wiedzy możesz wystąpic o alimenty będą ci wypłacane aż skończysz się uczyć.Czytałem ostatnio w gazecie prawnej że każdy kto nie będzie płacił alimentów straci prawo jazdy.Pamietaj tez że alimenty moga byc bardzo małe np. 200zł.Mimo wszytsko życze powodzenia.

P.S A takich ojców marnotrawnych powini przymuszać np. do prac budowlanych a 50% tego co zarobią przekazywać dziecią.

Pozdrawiam

On nawet prawa jazdy nie ma także nie miałby co stracić. Dla mnie 200 złoty by wystarczyło byle by on zaczął coś robić.

bede wdzieczna za jeszcze jakies porady :)

Chciałabym wiedzieć czy bezrobotny płaci alimenty czy państwo albo "ktoś". Nie znam sie na tym i by mi bardzo zależało na informacji dotyczących alimentów składanych przez dziecko.

:)

Naczy jeżeli będzie wyrok alimentacyjny a następnie sprawa wszczęta u komornika i egzekucja jest bezskuteczna-wówczas przysługuje zaliczka alimentacyjna. Warunkiem jest m.in fakt uczenia się.

Dzieki za informacje ale to jednak jeszcze za mało żeby podjąć jakieś działania także czekam :)

[cytat="Krecik O!"]jednak jeszcze za mało żeby podjąć jakieś działania także czekam :)[/cytat]

Mało :?: :!:
1. Może Pani ubiegać sie o alimenty.
2. Przy orzekaniu o wysokości świadczenia alimentacyjnego sąd bierze pod uwagę potrzeby osoby uprawnionej do alimentów oraz możliwości zarobkowe i majątkowe osoby zobowiązanej.