Dziwna sprawa - nie wiem co dalej robić ;)

• Autor wątku Autor wątku italianoverop3
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
I

italianoverop3

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
10
Witam !

Mam pewien mały problem tzn :

Zostałem oskarżony o przestępstwo z art 13. § 1 k.k w związu z art 286. § 1 k.k

chodzi tutaj o kwote 70zł :)

podpisałem dobrowolne poddanie się karze na podstawie 335 § 1 k.p.k. , prokurator wniósł o :

"skazanie oskarżonego XXX XXX za zarzucany mu występek z art 13. § 1 k.k w związu z art 286. § 1 k.k bez przeprowadzania rozprawy i wymierzenie mu kary : " [w skrócie] 8 miesięcy w zawieseniu na 3 lata + kurator + 300zł grzywny.

za tydzień ma się odbyć posiedzenie w sprawie dobrowolnego poddana się karze, bardzo mi zależy [zresztą jak każdemu : ) ] na niższym wyroku.

Zrywając porozumienie z prokuratorem dojdzie do rozprawy, na koniec tej rozprawy chciałbym wyrazić bardzo wielką skruche ponieważ to co zrobiłem było rzeczywiście nie moralne ;)

jestem studentem mieszkającym na utrzymaniu matki, sam nie pracuje, nie posiadam żadnego majątku, wcześniej nigdy nawet nie dostałem mandatu ;)

Czy istnieją jakiekolwiek przesłanki, że sąd może nawet skasować wyrok, ewentualnie zamiast 'zawiasów' wymierzyć większą grzywnę bądź np prace społeczne ?

Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedzi :)

Szansą na łagodniejszą rodzajowo karę (choć nie wiem czy z warunkowym zawieszeniem wykonania, a to też nie jest bez znaczenia), byłoby przekonanie Sądu że należy tu zastosować w kwalifikacji prawnej zarzutu art. 286 par. 3 k.k., traktując czyn jako wypadek mniejszej wagi.

Dziękuję kadi za odpowiedź ;)

Jeżeli dojdzie do rozprawy, [ a nie stać mnie zabardzo na obrońcę ] to czy zostanie mi przydzielony ktoś z urzędu ? :)

Kodeks postępowania karnego reguluje to tak:

Art. 79. § 1. W postępowaniu karnym oskarżony musi mieć obrońcę, jeżeli:
1) jest nieletni,
2) jest głuchy, niemy lub niewidomy,
3) zachodzi uzasadniona wątpliwość co do jego poczytalności.
4) (43) (uchylony).