Egzekucja alimentów - co jeszcze mogę zrobić?

• Autor wątku Autor wątku mwisniew
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

mwisniew

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
Dzień dobry,
Mam zasądzone alimenty od ojca. W związku z tym, że nie płacił on ich dobrowolnie, prowadzona jest egzekucja komornicza. Rok temu okazała się ona bezskuteczna, dlatego, że ojciec nie pracuje (legalnie). Bezskuteczność prowadzonego postępowania egzekucyjnego komornik tłumaczy w następujący sposób: dłużnik nie pracuje, nie pobiera stałych świadczeń, nie uzyskuje stałych dochodów, nie prowadzi działalności gospodarczej, jest zarejestrowany w PUP bez prawa do zasiłku.

Na chwilę obecną należności urosły do kwoty prawie 30 tys. złotych. Nie mam szans na alimenty z Funduszu Alimentacyjnego, ponieważ przekraczam kryterium dochodowe. Mimo, iż mieszkam sam, wg MOPS-u nie mogę się sam utrzymywać, ponieważ studiuję dziennie i pracuję jedynie dorywczo, a nie mam stałych dochodów.

W zeszłym roku złożyłem zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa z art. 209 KK do prokuratury, jednak ta umorzyła postępowanie, ponieważ nie dopatrzyła się uporczywego uchylania się od obowiązku alimentacyjnego (ojciec wtedy zrezygnował z pracy i pracował na czarno, przez kilka miesięcy).

Kilka dni temu złożyłem w MOPS-ie wniosek o podjęcie działań wobec dłużnika alimentacyjnego. Nie wiem, czy to coś pomoże, ale chyba nic innego mi nie pozostaje.

Wiem, że ojciec pracuje na czarno, mieszka razem z konkubiną i źle im się nie powodzi. Nie podejmuje żadnej legalnej pracy, niestety PUP nie chce udzielić mi informacji, czy coś mu proponował, czy nie. Kilka lat temu ojciec miał dwa samochody, które przepisał na siostrę. Może skarga paulińska by w tej sytuacji pomogła, tylko nie wiem, czy nie minęło już 5 lat. Również wpisanie go do rejestru dłużników BIG niewiele pomoże, bo i tak już w nim widnieje za niespłacanie kredytu itp. Nie chcę aby dziadkowie płacili alimenty, bo oni i tak zawsze są byli pokrzywdzeni przez mojego ojca :(