Faktura na zakup a brak możliwości zwrotu wadliwego towaru

  • Autor wątku Autor wątku ewakonewa
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
E

ewakonewa

Nowy użytkownik
Dołączył
04.2015
Odpowiedzi
5
Witam,
kupiłem na szrocie, część do samochodu wartą 500 zł. Otrzymałem fakturę za zakupioną część. Oczywiście zakup został dokonany z zamysłem że dana część będzie działała. Jednak po montażu do samochodu część okazała się uszkodzona - czyli mówiąc po prostu nie działa. Właściciel szrotu nie chce jednak uwzględnić mojej reklamacji. Czy mogę dochodzić zwrotu pieniędzy ?

Bardzo proszę o pomoc.
 
ewakonewa napisał:
Oczywiście zakup został dokonany z zamysłem że dana część będzie działała.
A otrzymałeś takie zapewnienie? A dlaczego nie działa i z jakiego rocznika jest część?
 
nomnes napisał:
A otrzymałeś takie zapewnienie? A dlaczego nie działa i z jakiego rocznika jest część?



Tak, sprzedający powiedział ze dana część działa. Nie wiem dlaczego nie działa, alby to sprawdzić trzeba by ją rozebrać na czynniki pierwsze albo oddać do serwisu.
 
zakup na osobę prywatną, kupione wczoraj (13.04.2015)
 
ewakonewa napisał:
Czy mogę dochodzić zwrotu pieniędzy ?
Możesz dochodzić tego:
Przepis prawny:
Art. 560.
§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o ob-
niżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie
i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na
wolną od wad albo wadę usunie.
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli
rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprze-
dawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad
lub usunięcia wady.
§ 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez
sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo
zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady
, chyba że doprowadzenie
rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest
niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze spo-
sobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosz-
tów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie
stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
§ 3. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikają-
cej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy
bez wady.
§ 4. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

Art. 561.
§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na
wolną od wad albo usunięcia wady.
§ 2. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub
usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla ku-
pującego.
§ 3. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli
doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany
przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym
sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych
kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić
wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy
koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy
sprzedanej.>
 
Powrót
Góra