Informacja publiczna udostępniana na wniosek - czy taka odpowiedź jest słuszna?

• Autor wątku Autor wątku dotti777
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
D

dotti777

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
Witam, mam problem z interpretacją odpowiedzi z Urzędu Miasta.
Złożyłam wniosek o udostępnienie informacji publicznej dotyczącej rocznego planu audytu i sprawozdania z wykonania audytu. Informację taką potrzebuję do napisania pracy dyplomowej. W odpowiedzi Urząd informuje mnie o konieczności załączenia do wniosku "upoważnienia ze strony Uniwersytetu (...) potwierdzającego konieczność uzyskania wnioskowanych przez Panią danych ze wskazaniem tematu pisanej pracy dyplomowej".

Teraz pytanie: czy forma upoważnienia ze strony uczelni jest tutaj adekwatna? Przecież uczelnia nie może upoważniać studentów do pozyskiwania danych w celach naukowo-badawczych w jej imieniu... Wydaje mi się że chodzi raczej o zaświadczenie z katedry, dziekanatu, itp, cokolwiek co stwierdza ze jestem studentką i piszę prace dyplomową na temat, który wymaga pozyskania takich danych. Czy dobrze myślę?

Czy w ogóle Urząd ma prawo żądać takiego zaświadczenia? Dokumenty, które chcę pozyskać nie muszą być przetwarzane, to jest kwestia ksero i wysłania listem poleconym ;)

Proszę o uwagi w tej sprawie

Ostatnia edycja:
Trudno udzielić precyzyjnej odpowiedzi nie znając treści wniosku, ale postaram się.

Widzę dwie możliwości: albo wniosek sprawiał wrażenie wniesionego w imieniu uczelni, to rzeczywiście nakazywałoby wykazać, że ma się umocowanie do działania w jej imieniu, albo organ błędnie przyjął, że potrzeba potwierdzenia, że te dane mają służyć do pracy dyplomowej.

Jeśli zachodzi opcja numer 2 - to postępowanie urzędników jest niepoprawne. Od osoby żądającej udzielenia informacji publicznej nie można wymagać wykazania interesu faktycznego ani prawnego (art. 2 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej).