Insolvenzgeld,sprawa w sadzie i same kłopoty-pomocy

• Autor wątku Autor wątku Diego3286
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
D

Diego3286

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
5
Witam, procesuje sie z byłym pracodawcą o wypłate należnego mi wynagrodzenia z tytułu pracy za miesiąc Sierpień i 19 dni Września 2013r. Chodzi tutaj o kwote 2500€ dla mnie oraz 2500€ dla mojej narzeczonej.

Pracowałem przy sprzątaniu oraz przy ogrodach. Umowe mialem do konca października, lecz rozwiązaliśmy ją słownie, 19 września. Posiadam pisemne uznanie długu przez pracodawce oraz wszystkie rozliczenia i umowe.

Postanowaiłem złożyć sprawe do sądu.
Niestety gdy już złożyłem wszystkie dokumenty do sądu okazało się, że pracodawca ogłosił upadłość... znalazłem tą wiadomość na stronie internetowej insolvenzbekanntmachungen.de

Brzmi następująco:
ist am 31.03.2014 um 09.35 Uhr angeordnet worden, daß Verfügungen des Schuldners nur mit Zustimmung des vorläufigen Insolvenzverwalters wirksam sind (§ 21 Abs. 2 Nr. 2, 2. Altern. InsO)

Dzwoniąc do Syndyka Firmy, nic sie nie dowiedziałem, Pani powiedziała, że nie może nam pomóc.( Dokładnie nie zrozumiałem i nie wiem dlaczego)...

Złożyłem też wniosek do Agentur für Arbeit o przyznanie INSOLVENZGELD ODPOWIEDNIO GO USTOSUNKOWUJĄC:

Das Insolvenzereignis besteht in der vollständigen Beendigung der Betriebstätigkeit.
Mit Schreiben meines Arbeitgebers vom 12.03.2014 adressiert an meinen Rechtsanwalt habe ich am 20.03.2014 erfahren, dass die FIRMA X reiner Saisonbetrieb ist und im Winterhalbjahr so gut wie keine Einnahmen hat. Daraus schließe ich, dass der Betrieb Ende Sommer 2013, also mit dem Auslauf meines Arbeitsvertrages am 30.10.2013 den Betrieb für die Winterzeit eingestellt hat.

Den Grund der Verzögerung für die Antragstellung begründe ich damit, dass ich von diesem Insolvenzereignis bis vor kurzem keine Kenntnis hatte.

Bis zum heutigen Tage habe ich mich stets bemüht, meine Ansprüche durchzusetzen. Zuerst forderte ich meinen Arbeitgeber zur Zahlung meiner Löhne auf, worauf hin dieser im Schreiben vom 09.12.2013 alle meine Ansprüche anerkannt und Ratenzahlung angeboten hat. Als er jedoch nicht gezahlt hat, wandte ich mich an einen Rechtsanwalt, welcher meine Ansprüche am 21.02.2104 zuerst außergerichtlich und dann am 29.03.2014 gerichtlich geltend machte.

Zgłaszam się z pytaniem, czy moge liczyć na insolvenzgeld?

I w jaki sposob moge uzyskać pomoc od Syndyka? , z tego co wiem na stronie insolvenzbekanntmachungen.de w firmie mojego dłużnika powinno pojawić się wezwanie dla pracowników którym firma zalega z wypłatą a mineło już 2 tyg i nic tam nie ma.

BARDZO PROSZE O POMOC, ODPOWIEM NA KAŻDE PYTANIE, POZDRAWIAM

Powrót