Jak udowodnić, że nie wykorzytuje się nielegalnego oprogramowania

• Autor wątku Autor wątku Ghost_ek
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Status
Ten wątek został zamknięty.
G

Ghost_ek

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
16
Dzień dobry, mam pytanie odnośnie sprawdzania legalności oprogramowania przez firmę 3ds. Otrzymałem z tej firmy maila o tym, że rzekomo z mojego komputera został wysłany raport o nielegalności oprogramowania CATIA. Jest to mój pierwszy kontakt z tą firmą, ponieważ wcześniej nie miałem okazji korzystania w firmie z ich produktów. Jestem jedynym użytkownikiem komputera i zawodowo nie zajmuję się projektowaniem CAD (jestem elektrykiem/automatykiem). Podobno program, który wysłał raport jest uruchamiany podczas włączania oprogramowania CATIA i od razu pobiera dane z klienta poczty zainstalowanego na danym komputerze. Producent twierdzi, że w ten sposób dotarli do mojego komputera. Temat weryfikowałem u dystrybutora systemu i potwierdził prawdziwość tej sytuacji - wcześniej podejrzewałem próbę wyłudzenia pieniędzy. Firma oczywiście grozi wysokimi sankcjami lub pójściem na ugodę i wykupienie oprogramowania za 15 000 euro. Oczywiście sytuacja jest dla mnie zawiła, bo na jakiejś podstawie firma ta musi twierdzić, że nielegalne oprogramowanie pochodzi z mojego komputera. Tak się składa, że ich dystrybutor znajduje się w tym samym mieście i tego samego dnia chciałem do niego pojechać z laptopem żeby sprawdzili ich podejrzenia. Nie znam się na technicznych aspektach jeżeli chodzi o treść takiego raportu, ale czy firma na podstawie jakiegoś pliku wysłanego przez niby mój komputer może udowodnić winę? Czy należy wcześniej sprawdzić (np przez policję) treść na dysku w danym laptopie oraz czy dana firma czerpała korzyści z używania danego programu. Jeśli sam plik nie wystarczy i należy przeprowadzić dodatkową weryfikację, to zastanawiam się nad zgłoszeniem tego tematu od razu na policję. Proszę o pomoc w tej sprawie. Pozdrawiam