Jak wysłać paczkę za 2 miliony złotych?

• Autor wątku Autor wątku Milena Ka
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

Milena Ka

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
4
Dzień dobry. Mam problem, ponieważ nie znam się na procedurach bankowych ani wysyłkowych. Czytałam że przesyłki kurierskie POBRANIOWE posiadają limity na bardzo niskie kwoty. Moją aukcję z dziełem sztuki za 2 miliony złotych kupił pan z Chin. Niestety nie jestem w stanie spotkać się z nim osobiście. W jaki sposób można dokonać wysyłki i płatności przedmiotu na kwotę 2 mln BEZPIECZNIE dla obu stron? Pan na pewno nie będzie chciał płatności z góry z oczywistych względów.

Paczka za 2 mln...kurierem i za pobraniem...to żart?

Nie żartuję. Jestem zielona w tym temacie. Po prostu nie wiem jak to zrobić. Kompletnie nie wiem.

A jesteś chociaż pewien, że to dzieło sztuki można wywieźć za granicę?

Ostatnia edycja:
To jest prywatne dzieło sztuki, które namalował mój ojciec. Oczywiście że mogę z nim robić, co chcę. Może istnieje coś takiego jak wysyłka paczki za pośrednictwem banku? Mam rachunek w ING. Albo jakaś firma kurierska która nie ma limitów opłat za paczkę?

Ostatnia edycja:
Już godzina mija, a tu żadnej merytorycznej pomocy. Widzę że nie obejdzie się bez płacenia za prawnika... Po co wogole takie fora są tworzone, skoro nawet nie pomagają...

To nie jest generalnie problem prawny (no chyba, że prawnik pomoże sporządzić umowę sprzedaży, pomoże z podatkiem itd.). Albo znajdzie się firma, która oferuje takie usługi albo nie znajdzie się (ale nie wyobrażam sobie, że "za pobraniem"). Są firmy które się specjalizują w przewozie dzieł sztuki - przy takich pieniądzach wątpię, aby "normalna" firma kurierską się tego podjęła. I myślę, że prawnik za pieniądze też zacznie wypytywać (bo nie zawsze jest tak, że "oczywiści, że mogę z tym zrobić co chcę").