Kazusy-administracja

• Autor wątku Autor wątku nicola25
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
N

nicola25

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
22
Cześć :D Mam problem z kilkoma kazusami. Studiuję administrację i prawo międzynarodowe to chyba moja pięta achillesowa :( Zaproponuję swoje pomysły na ich rozwiązanie, ale proszę o sprawdzenia i w razie czego poprawę. Z góry bardzo dziękuję.
1. Dnia 13 maja 2006 roku około północy policja zauważyła czerwone sportowe porsche na niebieskich tablicach rejestracyjnych, które z prędkością ponad 150 km/h przejeżdżało przez skrzyżowanie Al.Jerozolimskich i Marszałkowskiej w Warszawie. Kierowca nie reagował też na znaki, by się zatrzymać. Udało się go zatrzymać dopiero na Rondzie ONZ. Po zatrzymaniu kierowca odmówił opuszczenia pojazdu informując, że jest posłem zwyczajnym Republiki Turkmenistanu w Polsce. Czując woń spożytego alkoholu przez kierowcę, policja grzecznie poprosiła o opuszczenie samochodu. Dyplomata wysiadł, a następnie rzucił się na policjantów, którzy poprosili o okazanie legitymacji dyplomaty. Jednego z nich uderzył, drugi ciosu uniknął. Dyplomata odmówił okazania legitymacji i poddania się badaniu alkomatem powołując się na immunitet dyplomatyczny. Znieważając funkcjonariuszy z użyciem obraźliwych słów wsiadł do samochodu i odjechał. Policjanci pozwolili mu odjechać, sporządzając z całego zajścia notatkę służbową.
Trzeba ocenić postępowanie policjantów.Czy mogli zatrzymać dyplomatę? Czy powinni pozwolić mu odjechać?
Ja uważam, że powinni się domagać okazania legitymacji od tego posła. Sprawę pogarsza fakt, że rzucił się na policjanta, czyli jest "gorący uczynek", bo użył wobec niego przemocy, czy mogli go zatrzymać. Nie powinni mu pozwolić odjechać, bo przecież skoro był pod wpływem to powodował zagrożenie spowodowanie wypadku (względy bezpieczeństwa tu przeważały raczej). I co wy na to?
Będę dodawała te kazusy po jednym, żeby się nie pomieszało...Z góry dziękuję za pomoc. Tym bardziej, że mam we wrześniu egzamin :(