Kazusy - prawo podatkowe (pilne!)

• Autor wątku Autor wątku Michał90
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

Michał90

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
4
Mam ogromną prośbę, jest to wręcz moja jedyna deska ratunku. W piątek mam egzamin z prawa podatkowego (studiuję administrację) i jako, że jutro zdaję adm materialne szczególne nie mam zbytnio dnia żeby się dobrze nauczyć (a czeka mnie jeszcze PKS, prawa człowieka i socjo w organizacji). Moja prośba polega na rozwiązaniu paru kazusów, które mogą pojawić się na tym egzaminie. Jeśli, ktoś bedzie wiedział jak je zrobić (albo podać tylko arytuły z ustawy) będę OGROMNIE wdzięczny! Liczę na pomoc.

Załączniki

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą przeglądać załączniki.
Mam je też przepisane ale widziałem, że jest opcja dodania załacznika ;) Przepraszam.

1. Pan x sie zadłuzył i chcąc ratowac firmę z długów pozyczył pieniaze od 3 różnych osób w różnych kwotach, które prowadziły rózne działalności. Napisz jakiemu podatkowi podlega każda z tych osób i jaka będzie kwota podatku. Pozyczył od byłej żony 50 tys, teściowej 100 tys i od kolegi 50 tys.

2. X miała męza, który umarł. Mieli też syna. Mąż zmarł na koneic roku 2012 a syn na początku roku 2012 ukończył 25 rok zycia. Syn nadal studiuje i ma stypendium doktoranckie. Czy matka moze rozlcizać się z synem i na jakich zasadach (tzw. kumulacja?)

3. pan K jest w związku partnerskim. od jakiegoś czasu podupada na zdrowi i chce zapewnic przyszłość swojemu partnerowi dając mu mieszkanie. Z ptk. widzenia opodaktowania lepiej w formie darowizny czy sprzedając mieszkanie.

4. pan K chce otworzyć prywatny gabinet stomatologiczny i jest dentystą. W jakich formach moze się rozliczać? która bedzie dla neigo najlepsza? wady i zalety tych form.

5. pan X pożyczył od szwagra 80 tys zł na zakup samochodu. Uważa, że nie podlega opodatkowaniu bo to najbliższa rodzina. Czy ma rację? Jeżeli nei to czemu? I jak moze uniknąć tego opodatkowania?