Kilka pytań odnośnie pracy w DE

• Autor wątku Autor wątku rumcaj
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
R

rumcaj

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Witam. Jestem studentem pracującym sezonowo w okresie wakacyjnym w Niemczech. Mam kilka pytań odnośnie spraw prawnych związanych z pracą.
Nie jestem zameldowany w Niemczech. Dojeżdżam do pracy, mieszkam przy granicy.

Zacznę od tego, że w zeszłe wakacje pracowałem około 2 miesiące w niemieckiej firmie. Nie znam języka, wszelkie ustalenia formalne odbywały się przez osobę pośredniczącą, dlatego ciężko mi było wszystko zrozumieć na "tip top". Wyjaśniono mi, że praca odbywać się będzie w oparciu o umowę minijob. Dzięki temu pracodawca nie będziesz musiał odprowadzać za mnie składek, a ja nie będę płacił podatku. Żadnej umowy nigdy z tego co pamiętam nie podpisywałem. Jedyne co podpisywałem to kwity wypłat pensji. Wtedy mi to nie przeszkadzało, ponieważ nie miałem podstaw do tego by sądzić, że zostanę jakoś oszukany. Pracowałem 2 razy w tygodniu. Po każdym z dwóch miesięcy otrzymywałem pensję (było to prawie 400 euro). W trakcie tamtych wakacji otrzymałem również list z Niemiec. Wydaje mi się, że był to list z instytucji podobnej do naszego ZUSu (?) w którym był zawarty jakiś numer SSN. Poinformowano mnie, że zostałem zarejestrowany przez pracodawcę w urzędzie, dlatego otrzymałem ten list. Niestety w danych był błąd, więc przekazałem ten list pracodawcy żeby go skorygował. Głupio zrobiłem bo nie dostałem potem tego spowrotem i nie mam nigdzie tego numeru. Czy jest on do czegoś potrzebny? Ktoś orientuje się jak mogę otrzymać taki list ponownie? Wtedy mi na tym nie zależało bo dostałem pieniążki i wszystko było ok.