Kindergeld - przelew na konto dziecka?

• Autor wątku Autor wątku Latrommi95
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
L

Latrommi95

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Witam, mam bardzo ważne pytanie, mam ukończone 18 lat, obecnie studiuję w Polsce. Moi rodzice żyją w separacji, tata płaci mi regularnie alimenty,a mama pracuje w Niemczech i pobiera na mnie zasiłek Kindergeld.
Moje pytanie brzmi czy jest możliwość, żebym zamiast matki ja otrzymywała te pieniądze? Studiuję dziennie, więc nie mam możliwości podjęcia stałej pracy (tylko dorywcze) w Polsce mieszkam z dziadkami, utrzymuję się tylko z prac dorywczych i alimentów, które dostaje od taty, ponieważ matka nie daje mi żadnych pieniędzy uważa, że alimenty powinny mi na wszystko wystarczyć ( jedzenie, rachunki, dojazdy na uczelnie itp.)
Czy da się cokolwiek w tej sytuacji zrobić?
Próbowałam się z nią wielokrotnie dogadać, ale z marnym skutkiem.

Oczywiście, że to nie matka powinna pobierać KG na Ciebie, a dziadkowie z którymi mieszkasz do ukończenia przez Ciebie 18 lat, a teraz Ty sama. Musisz skontaktować się z właściwą Familienkasse ( zapewne w mieście, w którym mieszka Twoja matka) i znać Twój Kindergeldnummer, wtedy szybciej to załatwisz. Poza tym potrzebne Ci będzie konto walutowe.
Czy Ty mieszkałaś wczesniej z matką w DE? Jeśli tak, to jest wielce prawdopodobne, że nie zgłosiła Twojego wyjazdu i bezprawnie pobiera KG.

Ukończyłam już 18 lat i najbardziej chodzi mi o to, żebym mogła pobierać te pieniądze sama, bo z miłą chęcią zamieszkałabym w akademiku / na stancji, ażby nie musieć codziennie dojeżdżać na uczelnie, a nie mając dodatkowej gotówki nie jestem w stanie zapłacić nawet za akademik.

Muszę w takiej sytuacji napisać jakieś pismo / wypełnić jakiś gotowy druk ?

Konto posiadam też w niemieckim banku, więc o to się nie martwię.
Mieszkałam w DE i pracowałam przez 10 miesięcy, bo miałam przerwę w nauce, ale wszystkie nowe dokumenty wraz z wymeldowaniem z DE itd były dostarczone, bo osobiście je wysyłałam.