Klasyka filmowa online?

• Autor wątku Autor wątku pronto
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
P

pronto

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Witam wszystkich. Przeszukiwałem archiwum ale nic nie znalazłem co mogło by mi pomóc. Od jakiegoś czasu nurtuje mnie pytanie o legalność filmów(pełnometrażowych) oglądanych online. Jest wiele serwisów, które udostępnia takie filmy oraz je linkuje. Głównie chodzi mi o pewną kwestię. Będąc szczery chciałbym otworzyć mały portal nakłaniający, promujący klasykę filmową o której się mówi ale mało kto oglądał. filmy takie jak: ojciec chrzestny, scarface, milczenie owiec itp. Chciałbym umieszczać te filmy na serwerze dedykowanym i udostępniać innym, ale nie chciałbym robić tego nielegalnie, sam kupuje oryginalną muzykę i niektóre filmy bo twierdzę, że jeśli damy zarobić autorowi to będzie tworzył więcej muzyki lub kina, które tak nam się podoba. Nie znam się na prawie ale ewidentnie widać, że inne portale tworzące tego typu serwisy łamią prawo, ale jak im to uchodzi sucho? Z początku myślałem o tym by wykupić takie filmy z prawem do wypożyczania na dvd tak jak robią to wypożyczalnie i zgrać je z płyty na serwer jednak szybko się dowiedziałem, że po skopiowaniu jej na dysk traci się prawa autorskie do jej "wypożyczania". Słyszałem już różne wersje, że jeżeli się umieszcza link na swojej stronie takiej jak megavideo to nie łamie się prawa bo linkowanie nie jest przestępstwem, że jeżeli film nie jest ściągany na dysk tylko oglądany w przeglądarce to też ujdzie ale sam już nie wiem jak z tym jest. Szukałem nawet informacji na internecie jak można wykupić sobie taką licencję do rozpowszechniania filmu w formie elektronicznej ale nic nie znalazłem. A na stronach z filmami online w regulaminie jest maksymalnie 3, 4 punkty z napisem "filmy pochodzą z legalnego źródła" i koniec. Czy jesteście mi w stanie pomóc lub chociaż trochę przybliżyć sprawę? Jak mogę legalnie udostępniać innym takie filmy lub mniej korzystniej dla autora filmu, który w rzeczy