Kolejna naprawa gwarancyjna. Możliwy zwrot ?

  • Autor wątku Autor wątku Thorr
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
T

Thorr

Nowy użytkownik
Dołączył
12.2013
Odpowiedzi
3
Witam,

Posiadam laptopa na gwarancji (door to door). Laptop często się psuje i jest odsyłany do serwisu w celu naprawy. Niedawno uszkodził się subwoofer. Będzie to już chyba 4 naprawa na gwarancji i 5 lub 6 odesłanie do serwisu (zarysowali kilka razy matryce przy naprawie innych części). Jestem już nieźle zdenerwowany tymi wszystkimi usterkami. Serwis trwa około 2 tygodni. W tym czasie muszę radzić sobie jakoś bez laptopa, co jest bardzo uciążliwe.
Czy istnieje przepis, który pozwalałby mi ubiegać się o zwrot gotówki albo nowego laptopa ?

Bardzo proszę o pomoc
 
Dziękuję za odpowiedzi.

Czy jest gdzieś napisane, że mam prawo do wymiany? Pytam, bo chciałbym mieć konkretny argument przy kolejnej, pewnie niezbyt miłej, dyskusji z producentem.
 
W uchwale pełnego składu Izby Cywilnej i Administracyjnej SN z dnia 30.12.1988 roku (sygn. Akt: III CZP 48/88, OSN 1989, Nr 3, poz. 36)

Podstawą do wymiany jest nienaprawialna wada.
Ciągle usterki i naprawy są sprzeczne z celem zawarcia umowy kupna.
 
na pewno?
Jeśli był to zakup konsumencki, to ten przepis nie miałby mocy (4. Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r.), gdyż w orzeczeniu było
Sąd Najwyższy uchwałą pełnego składu Izby Cywilnej i Administracyjnej z 30 grudnia 1988 r. (sygn. akt III CZP 48/88, OSNCP 1989/3 poz. 36) określił wytyczne w zakresie wykładni prawa i praktyki sądowej w sprawach rękojmi i gwarancji z art. 556-582 k.c.
 
Rozdzielmy gwarancję z ustawy od gwarancji producenta.
Z tekstu nie wynika, że to ochrona z ustawy lecz gwarancji producenta.
 
Żeby rozwiac wszelkie wątpliwości dodam, że to normalna 2letnia gwarancja producenta.

Mirr napisał:
Thorr spróbuj zareklamować inaczej, nie z gwarancji.
Gdy jesteś konsumentem masz prawo reklamować w trybie ustawowej niezgodności towaru z umową żądając od sprzedawcy wymiany.[/URL]

Czy reklamacja w trybie ustawowej niezgodności towaru z umową jest jedyną drogą w tej sytuacji? Nie mogę się powołać na gwarancję ?
 
W czym zasady gwarancji są lepsze od zapisów ustawy?
 
Powrót
Góra