komornik

• Autor wątku Autor wątku glajdak
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
G

glajdak

Użytkownik
Odpowiedzi
37
Witam mam do was pytanie bo nie znam się na prawie i bardzo tego żałuje :( a chodzi mi o to komornik siadł mi na wypłatę i może mi zabierać 60 % ale on za miast zabierać tylko 60 % to w dodatku blokuje mi konto i jestem bez środków do życia powiedzcie mi czy ma takie prawo pomocy

Niech Ci pracodawca daje wypłatę w gotówce (kwotę wolną), albo załóż konto w innym banku i tam przelewa dopóki się komornik/wierzyciel nie zorientuje.

Flicka napisał:
Niech Ci pracodawca daje wypłatę w gotówce (kwotę wolną), albo załóż konto w innym banku i tam przelewa dopóki się komornik/wierzyciel nie zorientuje.
Nie wiem czy to są porady których należy udzielać na tym Forum.

Nie za bardzo rozumiem pretensje, Bartato. Po to jest kwota wolna w umowie o pracę, ponieważ jakiś cel przyświecał ustawodawcy, aby pracownik jakąś część wynagrodzenia jednak otrzymywał. Jest to nawet w interesie wierzyciela, aby dłużnik miał jeszcze ochotę pracować i miał za co do pracy dojeżdżać.

Dlatego porada jak zrobić, aby oddawać faktycznie tę część wynagrodzenia, którą trzeba, a nie oddawać tej, której nie trzeba, nie jest czymś nagannym moralnie.

Moim zdaniem - oczywiście.

Dłużnik ma obowiązek spłacić swoje zobowiązanie a komornik zgodnie z art. 803 kpc może prowadzić egzekucję ze wszystkich części majątku dłużnika.
Środki na rachunku bankowym są czymś innym niż częścią wynagrodzenia (nawet jeżeli pochodzą z tego źródła) i mogą podlegać zajęciu.
Wskazanie userowi-dłużnikowi w jaki sposób może de facto utrudnić postępowanie egzekucyjne i "ukryć" część majątku nie jest do końca w porządku - delikatnie mówiąc. Staramy się udzielać porad prawnych a sposoby na wymiganie się od pewnych rozwiązań zostawiam userom i ich inwencji "twórczej".
A postępowanie egzekucyjne jest w samej zasadzie postępowaniem dotkliwym i przymusowym - i nie zmieniajmy tego.

Witam,