Konkurs, fansite, themeforest

• Autor wątku Autor wątku jekka
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
J

jekka

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
19
Witam!
Jestem całkowicie zielony w tych sprawach i chciałbym dowiedzieć się kilku rzeczy.

1. Czy aby otworzyć stronę fanowską jakiejś osoby publicznej (tj. aktorki/piosenkarki) muszę mieć jakąś zgodę?

2. Czy jeżeli posiadam takową stronę i chciałbym zorganizować konkurs dla użytkowników, co muszę zrobić? Czy muszę mieć 18 lat i zarejestrowaną jakąś działalność?

3. Jeżeli zakoduję stronę (tj. layout) używając grafik z internetu (ogólnodostępne), bądź grafik, które kupie (premium) i chcę go sprzedać (np. za pośrednictwem serwisu ThemeForest) czy będzie to zgodne z prawem? Muszę mieć zarejestrowaną jakąś działalność czy coś w tym stylu?

4. Gdy wykonam autorski skrypt PHP (przykładowo - system ogłoszeń) i chcę go sprzedać za pomocą serwisu Allegro, bądź CodeCanyon.net, muszę mieć zarejestrowaną jakąś działalność czy coś w tym stylu?

5. Jeżeli za pośrednictwem internetu, korzystając z jakiejś strony (np. zlecenia.przez.net) podejmę się jakiegoś zlecenia, czy muszę mieć otwartą działalność, lub coś w tym stylu?

Wiem, dużo pytań, przepraszam i z góry dziękuję za odpowiedź.

jekka napisał:
1. Czy aby otworzyć stronę fanowską jakiejś osoby publicznej (tj. aktorki/piosenkarki) muszę mieć jakąś zgodę?
nie, ale lepiej byłoby zapewne współpracować. Trzeba natomiast uważać na możliwość naruszenia dóbr osobistych takiej osoby.
Czy jeżeli posiadam takową stronę i chciałbym zorganizować konkurs dla użytkowników, co muszę zrobić? Czy muszę mieć 18 lat i zarejestrowaną jakąś działalność?
zależy, co i w jakiej formie chciał byś zrobić.
Jeżeli zakoduję stronę (tj. layout) używając grafik z internetu (ogólnodostępne), bądź grafik, które kupie (premium) i chcę go sprzedać (np. za pośrednictwem serwisu ThemeForest) czy będzie to zgodne z prawem? Muszę mieć zarejestrowaną jakąś działalność czy coś w tym stylu?