KRUS i ZUS

• Autor wątku Autor wątku PanPawelek
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
P

PanPawelek

Użytkownik
Odpowiedzi
56
No witam, mój ojciec kilka lat temu ubezpieczył mnie w KRUS.

1. Pierwsze pytanie, czy z ZUS, albo KRUS da się wziąść jakieś pieniądze (dofinansowanie itp..?) Bo dowiedziałem się, że mój brat ma jakieś długi właśnie w ZUS'ie. Jeżeli tak to jak to się dokładnie nazywa (jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o te sprawy.)

2. Czy jest możliwość zaczerpnięcia gotówki na cokolwiek z ZUS albo KRUS? Jeżeli chodzi o potwierdzenie tożsamości to mój brat jest podobny do mnie, więc bez problemu mogli poręczyć się moim dowodem i wrobić mnie w jakieś długi, a pieniądze wziąść dla siebie. Jeżeli coś takiego istnieje to jak to sprawdzić, czy z niczym nie zalegam, czy mam jakieś zadłużenia, dofinansowania cokolwiek... Bo skoro brat ma jakiś dług to podejrzewam, że również bez mojej wiedzy mogli coś pobrać na moją osobę.

Ostatnia edycja:
ZUS i KRUS to nie instytucje pożyczkowe. Jak ktoś ma zaległości w tych instytucjach to znaczy że nie płacił składek.

Owner99 napisał:
ZUS i KRUS to nie instytucje pożyczkowe. Jak ktoś ma zaległości w tych instytucjach to znaczy że nie płacił składek.

Wiem, że to nie instytucje pożyczkowe, ale może są jakieś dotacje/dofinansowania skoro brat jest zadłużony.

Swoją drogą da się sprawdzić, czy ja mam jakieś zaległości w ZUS, albo w KRUS?

Można sprawdzić. Idź do najbliższego oddziału i zapytaj.

Owner99 napisał:
Można sprawdzić. Idź do najbliższego oddziału i zapytaj.

Czyli rozumiem, że nie ma możliwości sprawdzanie tego w internecie?

Są konta elektroniczne w ZUS i KRUS, ale żeby je założyć trzeba i tak odwiedzić oddział.

Owner99 napisał:
Są konta elektroniczne w ZUS i KRUS, ale żeby je założyć trzeba i tak odwiedzić oddział.