kupno działki na licytacji komorniczej - dalsze kroki

• Autor wątku Autor wątku Avien
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
A

Avien

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
5
Witam,
Niedawno brałem udział w licytacji komorniczej działki budowlanej i ją wygrałem. Pieniądze zostały zapłacone i czekam obecnie na otrzymania potwierdzenia tego faktu.
Planuje w pierwszej kolejności wystąpić o wykreślenie wpisów o wszczęciu egzekucji. Ale mam problem, ponieważ nie wiem co zrobić dalej...
Gdzie powinien zgłosić nabycie tej działki ? Do gminy? Do jakiego działu się to zgłasza?
Z czego rozumiem nie będę miał również księgi notarialnej, więc w jaki sposób mogę potwierdzić w gminie, że jestem właścicielem tej działki?

Dalszym krokiem prawdopodobnie będzie jej sprzedaż, więc tutaj znowu chciałbym zapytać jakie dokumenty muszę mieć abym mógł ją sprzedać?

Pozdrawiam

Nieruchomość nie ma założonej Księgi Wieczystej?

Posiada założoną księgę. Jest ona dostępna w sądzie.

Przepraszam, ale jestem bardzo zielony w tych sprawach.

O wykreślenie wpisów w KW wystąpi komornik. Pan, po uprawomocnieniu postanowienia o stwierdzeniu nabycia nieruchomości, bedzie mógł wpisać się, jako nowy właściciel, do księgi wieczystej. Na podstawie tego wpisu, bedzie Pan mógł pózniej sprzedać tą nieruchomość.

lokata napisał:
O wykreślenie wpisów w KW wystąpi komornik
Czy aby na pewno ?Na jakiej podstawie ?
Zwracam uwagę, iż mówimy o sprzedaży nieruchomości.

Rozumiem. I potem wziąć odpis jako dowód posiadania praw do działki? Naprawdę tylko tyle jest potrzebne abym mógł ją potem sprzedać?

Czy po kupnie powinien kogoś informować o tym? Np. Gminę aby mogli policzyć podatek?

Naprawdę tylko tyle jest potrzebne abym mógł ją potem sprzedać?
Myślisz od końca. Na razie to tylko zapłaciłeś wylicytowaną kwotę. Nie ma jeszcze prawomocnego przysądzenia własności. Jak dłużnik jest kuty na 4 łapy, to sprawę wydania przeciągnie na długie lata. Będzie wszystko skarżył.