Kupno laptopa bez systemu operacyjnego na odległość i prawo do zwrotu w ciągu 14 dni

• Autor wątku Autor wątku tekner
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
T

tekner

Użytkownik
Odpowiedzi
44
Witam,

Chcę kupić laptopa do specyficznych zastosowań (jestem programistą) i jedynym słusznym dla mnie systemem operacyjnym będzie linux. Poszukuję więc laptopa bez systemu operacyjnego. Niestety nie każdy sprzęt jest kompatybilny z linuxem i stąd moje pytanie. Czy jeśli kupie laptopa przez internet (umowa zawierana na odległość), zainstaluje na nim linuxa (instalacja systemu operacyjnego jest użytkowaniem do jakiego laptop jest przeznaczony) i okaże się, że sprzęt, który nabyłem nie jest kompatybilny z linuxem, to czy nadal będę mógł skorzystać z prawa do zwrotu towaru? Niekompatybilność oznacza, że coś nie będzie działać pod linuxem, ale nie ma to żadnego wpływu na sprzęt - nie zostanie on ani uszkodzony, ani pozbawiony jakiejkolwiek funkcjonalności.

Proszę o pomoc :)

Mógłbym prosić o bardziej opisowe wyjasnienie?
1. dlaczego w takiej sytuacji nie obowiązuje mnie prawo do zwrotu towaru?
2. jak musiałbym uzasadnić chęć zwrotu towaru, żebym mógł go zwrócić?

To nie będzie zakup konsumencki, zatem prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny nie będzie Ci przysługiwało.

Jestem ciekawa, jak sprzedający miałby udowodnić teknerowi, że kupił laptopa w celu sprawdzenia, czy będzie na nim chodził Linux? Przecież przed odesłaniem do sprzedawcy wystarczy format, np. Dbanem, i nie ma śladu po niczym, co było na dysku.

Ostatnia edycja:
Nie rozumiem słów "to nie będzie zakup konsumencki". Nie znam się na prawie. Jeśli chodzi o to, że zakup ma być dla firmy czy coś, to nie. Jestem osobą prywatną i kupuje tego laptopa dla siebie do użytku domowego (tyle, że specyficznego użytku).

Ale to też jest nie do sprawdzenia przez sprzedawcę. Czy się mylę?

Czy nie możesz zapytać o konfigurację sprzętową?
W czym leży problem?