Kwestie prawne w sklepie internetowym

• Autor wątku Autor wątku nando
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
N

nando

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
12
Jestem przed uruchomieniem sklepu internetowego. W najbliższym czasie będę potrzebował regulamin sklepu, politykę prywatności, właściwe przypisy w stopce i jakieś formy zabezpieczenia działalności przed ewentualnymi pozwami z racji "gorącego kubka".

Nie jestem prawnikiem i nie mam wiedzy z zakresu pisania tego typu materiałów. Jak najlepiej zacząć szukać dobrego prawnika który ma bierzące pojęcie o e-biznesie? Ile może kosztować taka usługa? Orientacyjnie jakieś widełki cenowe.

Jakie formy zabezpieczenia działalności przed ewentualnymi pozwami byście zaproponowali? Żeby nie było, zakładam działalność uczciwą, grającą fair w każdym aspekcie funkcjonowania, ale nadgorliwi i chcący zarobić na odszkodowaniach znajdą się wszędzie.

Przede wszystkim radzę wejść na stronę Fderacji Konsumenckiej, znaleźć tam rubrykę "Zasoby prawne" i wydrukować cały pakiet ustaw tzw. konsumenckich. One określają granice prawne dzialalności handlowej, w szczególności dotyczy to prowadzenia sprzedaży na odległość. Od tego należy zacząć.

No dobra, ale mi to nie wiele mówi, tzn. coś mówi, ale wcale nie mam pewności, że rozumiem to w sposób właściwy. Prawo i wszelkie papierki to rzeczy, których wolałbym jak najmniej dotykać, bo się zwyczajnie na tym nie znam.

Jeżeli stworzenie regulaminu i polityki prywatności - dwie rzeczy które muszą się*znaleźć w sklepie internetowym, będzie w rozsądnej cenie, to z chęcią (większą, lub mniejszą) zlecę wykonanie takich dokumentów. Ale... muszę znać orientacyjną cenę i muszę wiedzieć jak znaleźć dobrego prawnika znającego się na tego typu meandrach.

jesli przez forum szukasz prawnika to nie tędy droga - nie zajmujemy się na forum takimi sprawami. Trzeba się pofatygowac osobiście.. lub szukać w inernecie....

ok, a jakiego rzędu to są koszty?