Mandat za wjazd autem ciężarowym pod zakaz tonażowy

• Autor wątku Autor wątku IREK 22
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
I

IREK 22

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
Witam mam pytanie pracuję jako kierowca ciężarówki odbieramy zboże od rolników i odwozimy je do firmy która je przetwarza Często zdarza się tak że zlecenie dostajemy z dnia na dzień adres,itd Kiedy dojeżdżam pod konkretny adres okazuje się że jest ograniczenie tonażowe o którym nie miałem wcześniej informacji a miejsce załadunku znajduje się na drodze na której obowiązuje i zaczynają się problemy .Kolega właśnie dostał mandat 350 zł i 2 punkty za taki wjazd na drogę ograniczoną tonażem wiem że powinno być zezwolenie ale rolnicy o czymś takim nie mają pojęcia. Wjechać muszę zboże odebrać też muszę zezwolenia nie mam a mandat za mandatem się sypie i punkty karne Czy jest jakieś zezwolenie ogólne które mnie zwalnia z zakazów tonażowych w związku z wykonywaną pracą w której muszę wjechać pod ograniczenie tonażowe a jak jest to gdzie trzeba się udać żeby je uzyskać.I co zrobić w razie zatrzymania przez policję która chce mnie ukarać za takie wykroczenie i nie może tego zrozumieć że ja sobie nie wjechałem w taką drogę dla przyjemności tylko po odbiór zboża . Bardzo proszę o odpowiedz kogoś kto wie jak rozwiązać taką sytuację a może jest jakiś paragraf czy artykuł na który mogę się powołać żeby nie dostać mandat karny bo punt za punktem i prawko mogę stracić

nigdzie nie jest napisane że całe zboże musi być zabrane jednym kursem przkraczającym tonaż na danym odcinku drogi... należaloby zrobić więcej kursów...