mandaty - kiedy przychodzą, ile można uzbierać nieświadomie

• Autor wątku Autor wątku TommyTon
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
T

TommyTon

Zbanowany
Odpowiedzi
5
Witam. Jestem kierowcą zawodowym, jeżdzę bardzo dużo po Polsce i naszła mnie pewna niepewność. Mianowicie: jeśli dostanę mandat z fotoradaru, czy innej kamery, o czym oczywiście nie będę wiedział od razu, i w tym samym miesiącu jeden, lub dwa (również z fotoradarów), to czy jest jakiś limit kary finansowej , który mogę otrzymać zanim dowiem się, że w ogóle dostałem ów mandaty? Skoro mandat można dostać AŻ 180 dni od momentu ujawnienia złamania przepisów, to hipotetycznie jakim cudem taki Kowalski jak ja może wiedzięć, że nazbierał sobie mandatów za parę tysięcy zł?Oczywiście nie jestem piratem drogowym, a to jest nurtujące pytanie na które po prostu wielu kierowców nie zna odpowiedzi

Mandaty nie są przyznawane za przepisową jazdę, a Ty chyba wiesz, czy jeździsz zgodnie z przepisami.

Przenoszę do właściwego "działu" FP.

To nie jest odpowiedz na moje pytanie. A druga sprawa to to, że wiele osób dostaje mandaty po dwóch, i więcej miesiącach, mimo, że są święcie przekonani, że są najlepszymi kierowcami..

TommyTon napisał:
To nie jest odpowiedz na moje pytanie.
Jest.
TommyTon napisał:
wiele osób dostaje mandaty po dwóch, i więcej miesiącach, mimo, że są święcie przekonani, że są najlepszymi kierowcami..
Zatem po czasie zweryfikują swoje przekonanie :)

Nie ma żadnych limitów. Popełnisz wykroczenie – za każde możesz dostać mandat lub mieć sprawę w sądzie. Jeżeli popełnisz jednego dnia 100 wykroczeń – tak samo.

A mandat można nałożyć do 60 dni, ale od momentu ustalenia sprawcy wykroczenia, a nie od daty wykroczenia.

I Ty mniemasz się jako zawodowy kierowca ????
Człowieku lecz się.
Oby Ci dożywotnio prawko zabrali za samo takie pisanie.
Widocznie kupiłeś prawko za świniaka i nie uważałeś na szkoleniach.
Potem taki "zawodowy" nogą prowadzi 40 ton i ogląd filmiki na tik toku.