Matka pozaciągała kredyty, nawet nie pamięta gdzie- co dalej?

• Autor wątku Autor wątku dagusia58
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
D

dagusia58

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
16
hej, szukałam wątku ale nie znalazłam. potrzebuje pilnej pomocy. moja mama pozaciągała kredyty- ogolnie różne kwoty w około 5 różnych instytucjach. jest tego ok. 50 tysięcy. Sama utrzymuję dom- wiem że tego wszystkiego nie spłacę(część zaczęłam). Mama jest chora (zaniki pamięci)- na recie- z renty zabiera jej komornik część na poczet dwóch kredytów. I moje (może głupie, ale nie znam się na tym) pytania:
1) czy mogła zaciągnąć wiecej niż jeden kredyt hipoteczny?
2) czy jesli nie spłacę kredytów mamy to zabiorą mieszkanie?
3) co robić w takiej sytuacji? przepisać mieszkanie na siebie?

pomocy POMOCY POMOCY pomocy :(:(:(

Jeżeli przepiszesz mieszkanie na siebie możesz narazić się na skargę pauliańską - w skrócie unieważnią przepisanie domu, bo działałaś na niekorzyść wierzycieli. Dowiedzieć się co i jak, iśc do komornika, nie uciekać, spróbować się dogadać. Jak komornik widzi, że chcesz to też pójdzie na rękę. Może skonsolidować kredyty ?. Jest możliwość zabrania mieszkania, ale to na samym końcu. Zastanów się nad ubezwłasnowolnieniem matki.

a czy jest możliwe że wzięła kilka kredytów pod zastaw mieszkania?
czy banki widzą takie rzeczy i można mieć kredyt hipoteczny tylko jeden?
czy po śmierci mamy(tfu, tfu) kredyty przejdą na mnie do spłaty bądź zabiorą mieszkanie (za kredyty które nie są pod zastaw mieszkania)?