Nadanie obywatelstwa przez prezydenta RP

• Autor wątku Autor wątku Karin987654
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
K

Karin987654

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Witam.
Mam pytanie raczej nietypowe dla tego forum, ale szczerze mówiąc nie wiem gdzie jeszcze można o tym spytać.

Trochę powiem o sobie.
Jestem studentką, przyjechałam do Polski na studia, ale bardzo przywiązałam się do kraju.
Choć jestem tu tylko kilka lat ,bardzo mocno się zintegrowałam w polskie społeczeństwo. Uważam język polski za swój ojczysty, i że Polska jest moim domem i ojczyzną, choć nie mam podtwierdzonego polskiego pochodzenia(i nie mogę go w żaden sposób podtwierdzić).

Nikt nie ma pojęcia, że jestem tu nie od urodzenia ,dopóki nie zauważą, że mam paszport o innym kolorze.. (Zdarzały się sytuacje, kiedy nawet prosili, żebym to "udowodniła", bo myśleli, że ja z nich drwię.. )

Długo myślałam o złożeniu wniosku o obywatelstwo przez prezydenta, bo bardzo silnie chcę być tu w stu procentach "swoją".
Ale no bardzo wątpię, że jednej mojej chęci wystarczy.
Zawsze mi się wydawało,że jest to opcja tylko dla osób z wybitnymi osiągnięciami i zasługami w działalności na rzecz Rzeczypospolitej..
A takie osoby jak ja, raczej do tej szczęśliwej listy nie należą.

Uczestniczę w kilku organizacjach charytatywnych i wolontariackich, ale no nie mogę sie pochwalić czymś wyjątkowym.

Może ktoś miał już wcześniej styczność z tego rodzaju wnioskami i mógłby się podzielić doświadczeniem?
Czy może z doświadczenia wiecie jak wygląda proces i co wpływa na decyzję?
Wiem, że nie ma ustalonych zasad i wniosek jest rozpatrywany indywidualnie, ale no często słyszę pogłosy, że są jakieś niepisane zasady/warunki, jakie osoba musi spełnić, żeby otrzymać szansę na pozytywną decyzję.

Dziękuję!