Nakaz zapłaty

• Autor wątku Autor wątku anka2525
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
A

anka2525

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
9
Dzień dobry!

Otrzymałam dzisiaj sądowy nakaz zapłaty za telefon komórkowy :( .Kwota jest dość duża ponieważ składa się na nią również kara umowna no i oczywiście koszty procesu,które wynoszą 600zł(szczerze mówiąc nie mam pojęcia skąd taka astronomiczna kwota tych kosztów procesowych).W związku z tym iż nie mam w tej chwili takich pieniędzy,chciałabym się jakoś dogadać z siecią komórkową,abym mogła im to zadłużenie spłacić w ratach bez udziału komornika.W związku z tym moje pytanie brzmi,czy istnieje taka możliwość zawarcia porozumienia po otrzymaniu wyroku sądowego ?Nie znam się na prawie,co najlepiej byłoby napisać w takim piśmie porozumiewawczym :help: .Będę wdzięczna za wszystkie odpowiedzi.Pozdrawiam i z góry dziękuję Ania :)

Możliwośc dogadania się zawsze istnieje tylko musisz się do nich jak najszybciej zwrócić i się spróbować dogadać. Ponadto od dnia otrzymania tego nakazu biegnie Ci 2tygodniowy termin do wniesienia zarzutów od tego nakazu. jeśli tego nie uczynisz nakaz sie uprawomocni. jeśli wniesiesz zarzuty sprawa zostanie skierowana na rozprawę i będzie się toczyła w zwykłym trybie. Przysługiwać Ci będą wówczas wszystkie środki procesowe łącznie z mozliwością ugodowego załatwienia sprawy z drugą stroną

Dziękuję za odpowiedź!Jednak raczej nie będę wnosić sprzeciwu,bo nie bardzo mam do tego podstawy.Mam jednak jeszcze jedno pytanie,co najlepiej napisać w takim porozumieniu?Nigdy czegoś takiego nie pisałam i nie bardzo wiem co takie porozumienie powinno zawierać tak aby druga strona do tego porozumienia się przychyliła. :(

No to podnoszenie zarzutu przedawnienia odpada.

Natomiast może wypowiedzą się forumowi eksperci nt. legalności kary umownej w kontekście świadczeń pieniężnych.

Ja ekspertem nie jestem, wiem tylko, że dzwoni w którymś kościele :)