naprawa gwarancyjna a niezgodność towaru z umową

  • Autor wątku Autor wątku wierzba80
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
W

wierzba80

Nowy użytkownik
Dołączył
12.2013
Odpowiedzi
4
Zakupiłem tablet firmy manta w sklepie avans 05.09.2013
14.09 towar chciałem zareklamować ale miła pani w sklepie stwierdziła że w sobotę serwis nie przyjmuje sprzętu - proszę przyjść w tygodniu
24.09 zaniosłem jeszcze raz mila Pani stwierdziła po uruchomieniu że dla niej to działa (przywróciła ustawienia fabryczne), zabrałem do domu i nagrywałem filmy na telefonie żeby udowodnić że jednak nie działa
02.10 jeszcze jedna wycieczka towar przyjęty na gwarancję wysłany do producenta i tu się zaczyna
Dzisiaj 02.12 nie wiadomo kiedy tablet zostanie naprawiony może za tydzień albo miesiąc a może i dłużej sam dzwoniłem do warszawy się dowiedzieć
14.11 napisałem pismo z reklamacją w związku z niezgodnością towaru z umową na podstawie reklamacji którą złożyłem 02.10 żądałem zwrotu pieniędzy odpowiedź otrzymałem po 15 dniach (29.11)czyli po terminie 14 dni z ustawy
Moje pytanie czy można jednocześnie korzystać z naprawy gwarancyjnej a w związku z przedłużającą się naprawą reklamować w związku z niezgodnością czy lepiej odstąpić od umowy , czy termin 15 dni na odpowiedz w związku z moim pismem znaczy ze reklamacje uznali na podstawie ustawy
 
1. Nie.
2. Nie ma ku temu podstaw.
3. Nie, bo: 1) nie złożyłeś prawidłowego żądania; 2) jak mieli się odnieść do żądania skoro nie dostarczyłeś im towaru do sprawdzenia (jest w serwisie producenta).
 
A jak powinno wyglądać prawidłowe żądanie jeżeli nie mogę:
1. reklamować na podstawie niezgodności z umową
2. odstąpić od umowy - nie ma ku temu podstaw
tzn. że muszę czekać aż towar wróci od producenta a kiedy to będzie to ......raczy wiedzieć
 
wierzba80 napisał:
A jak powinno wyglądać prawidłowe żądanie
W przypadku reklamacji na podstawie gwarancji, to takie żądanie jakie umożliwia gwarancja.

W przypadku reklamacji z tytułu ustawowej niezgodności, w pierwszej kolejności naprawa lub wymiana.

Poradnik Konsumenta
wierzba80 napisał:
że muszę czekać aż towar wróci od producenta a kiedy to będzie to ......raczy wiedzieć
Jeśli w gwarancji nie ma wyszczególnionych terminów wystosuj pismo do gwaranta, że z uwagi na przekroczenie terminu pozwalającego w rozsądnym terminie dokonać naprawy (4-5 tygodni?) żądasz bezzwłocznego dostarczenia towaru zgodnego z zapisami gwarancji w terminie 7 dni od otrzymania pisma.
 
Dzisiaj dzwoniłem do producenta: czekamy na części (już 2 miesiące) nie można określić przybliżonego terminu naprawy. Po wysłaniu pisma do producenta taka będzie ich odpowiedź jeżeli w ogóle coś odpiszą wydaje mi się że to ol......ą, czy nie lepiej napisać do sprzedawcy od niego kupowałem i od niego mogę żądać nowego towaru lub zwrotu pieniędzy
 
Możesz próbować. Nie mniej jednak to zależy od sprzedawcy co zrobi, ponieważ nie ma przedmiotu reklamacji więc teoretycznie nie może się ustosunkować. Możesz zażądać zwrotu i wówczas złożyć reklamację u sprzedawcy.
 
Dziś wysłałem żądanie zwrotu naprawionego towaru do producenta zobaczymy co zrobią
 
Powrót
Góra