Naruszenie dyscypliny fin.Publ.Proszę o pomoc

• Autor wątku Autor wątku justyna_b86
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
J

justyna_b86

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Witam. Z tej strony Justyna i jestem z Elbląga. Mam do rozwiązania niżej opisaną sytuację. Szczeze mówiąc nie znam się za bardzo na prawie i sama sobie z tym raczej nie poradze. Proszę o pomoc ...ewentualnie wskazanie osoby do której mogłabym sie z tym zgłosić.

Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych

W dniu 20 kwietnia 2007 roku pomiędzy Spółką z.o.o Amerix (sprzedawca) a Uniwersytetem Warszawskim (kupujący) została zawarta umowa sprzedaży mebli dla trzech sal konferencyjnych. Wartość umowy stanowiła 3 000 tys. złotych. W imieniu Uniwersytetu Warszawskiego umowę podpisał Rektor uczelni. Zgodnie z postanowieniami umowy sprzedawca dostarczył meble w dniu 30 lipca 2007 roku. 3 pkt. umowy stanowił, że kupujący zapłaci za dostarczone meble w terminie dwóch tygodni od momentu dostawy (akt przyjęcia 31.07.2007). W ustalonym terminie Uniwersytet Warszawski nie wywiązał się z zobowiązania wynikającego z umowy sprzedaży, motywując to tym, że nie dostał dotacji z budżetu państwa zgodnie z planem finansowym uczelni. Umowa sprzedaży także przewidywała odsetki umowne w wysokości 10% rocznie, jeżeli kupujący nie zapłaci w terminie.

Biorąc pod uwagę koszty procesowe, sprzedawca w dniu 30 października 2007 roku zawiadomił rzecznika dyscypliny finansów publicznych o zadłużeniu w wysokości 3000 tys. zł + odsetki umowne 75tys. zł. z prośbą o ukaranie Uniwersytetu Warszawskiego za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

Pan/Pani jest wyżej wymienionym rzecznikiem dyscypliny finansów publicznych. Proszę o zbadanie stanu prawnego oraz podjęcie niezbędnych działań w tej sprawie

Bardzo proszę o możliwe szczegółowe opisanie sposobu postępowania w wyżej opisanej sprawie.

a my mamy za ciebie odrobić "pracę domową" ...?