Nauczyciel mianowany - zwolnienie?

• Autor wątku Autor wątku marcinn1982
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

marcinn1982

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Witam. Jestem nauczycielem polonistą, w grudniu 2013 uzyskałem mianowanie. W mojej szkole uczy trzech polonistów - dwóch pracuje w pełnym wymiarze godzin (jeden dyplomowany, drugi kończący staż na dyplomowanego), ja 9/18. Od września zlikwidowane zostaną dwie klasy (teoretycznie 1/2 etatu). Przygotowuję się do rozmowy z dyrektorem i chcę się dowiedzieć co mogę z nim negocjować. W owej szkole pracuję od 8 lat, dwa ostatnie tylko w wymiarze 9/18 na co oczywiście wyraziłem zgodę. Czy w takiej sytuacji dyrektor może dwóm nauczycielom zabrać 1/4 etatu abym mógł dalej pracować na 1/2?
Pozdrawiam
Marcin

Nie musi zabrać innym ,by dac Tobie. Dyrektor powinien sie kierować wyłącznie dobrem szkoly.Jakie przyjmie kryteria do zwolnień trzeba pytać jego,posiadanie wyższego stopnia wcale nie gwarantuje o utrzymaniu stosunku pracy.

Rozumiem, co w takiej sytuacji może mi zaproponować? Co mi przysługuje, chciałbym wiedzieć jakie warunki będą dla mnie najkorzystniejsze? Odprawa (jaka), czy przysługuje mi urlop zdrowotny, a może stan bezczynny? Strasznie zależy mi na pracy, jeżeli ją stracę to już raczej nie odzyskam.... zwłaszcza że nie mieszkam w dużej miejscowości.

marcinn1982 napisał:
Rozumiem, co w takiej sytuacji może mi zaproponować?

W takich sytuacjach kryterium stażu, wiedzy doświadczenia nie gra żadnej roli. Rolę odgrywa zupełnie inne kryterium.:mad:

marcinn1982 napisał:
Co mi przysługuje, chciałbym wiedzieć jakie warunki będą dla mnie najkorzystniejsze? Odprawa (jaka), czy przysługuje mi urlop zdrowotny, a może stan bezczynny? .

Odprawa, jej wysokość określa KN jest to Twoja stawka x 6 miesięcy.

marcinn1982 napisał:
czy przysługuje mi urlop zdrowotny, a może stan bezczynny?

urlop zdrowotny nie, stan bezczynny tak, na Twój wniosek.

marcinn1982 napisał:
Strasznie zależy mi na pracy,.