Niemiecki pracodawca zalega z wynagrodzeniem

• Autor wątku Autor wątku EmilH
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
E

EmilH

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
Witam,

Opiszę swoją sytuację ponieważ potrzebuję kilku informacji ale również chętnie pomogę osobą które mają podobny problem z okolic Ingolstadt.

Pracuję jako lakiernik samochodowy u niemieckiego pracodawcy od 1.04.2014. Po okresie próbnym, 6 miesięcznym, otrzymałem umowę na czas nieokreślony a w niej. Dane szefa, moje dane, czas pracy tygodniowo (40 godz), 25 dni urlopu i stawka godzinowa w netto(12 euro), nic więcej.Już wiem, że umowa jest nieprawidłowa.
Dopiero teraz kiedy powiedziałem dosyć zauważyłem, że czy pracowałem 20 dni roboczych, czy pracowałem 23 dni to otrzymywałem jednakową sumę wynagrodzenia 1920 euro netto.
Po przeliczeniu od kwietnia 2014 roku i odjęciu dni wolnych szef powinien wypłacić mi za 8 dni roboczych.
Pytania:
1. Czy mogę pisemnie wezwać szefa do uregulowania zaległych dni z całego 2014 roku ?

2. Wiem już, że mogę starać się o odsetki. Wiem również że odsetki bazowe to 5 % , a ile wynoszą od dnia 01.04.2014 do 20.03.2015 ?

Póki pracowałem po 12 godzin dziennie to szef był zadowolony i ja też bo wypłacał nadgodziny a nawet dawał więcej od siebie.
Jednak chciałem chciałem też mieć czas dla siebie i powiedziałem szefowi że będę pracował zgodnie z umową po 8 godz dziennie plus godzinna przerwa.
Od razu mu się to nie spodobało i właśnie od września 2014 zaczął wypłacać wynagrodzenie w ratach(2-3), godziłem się na to ponieważ, myślałem, że ma jakieś problemy finansowe(nie związane z lakiernią bo zlecenia mieliśmy na bieżąco).
Aktualnie szef zalega mi za styczeń(dostałem 2 raty po 200 euro), luty, i kwiecień.
Wysłałem szefowi 3 razy wezwanie do zapłaty ale bez odzewu, dlatego znalazłem darmowego adwokata (niemieckiego) Proviantstraße 1, 85049 Ingolstadt, (Herr Mair).