niemiecki urzad pracy - pytania

• Autor wątku Autor wątku niwniczan
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
N

niwniczan

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Jestem nowy w temacie i z racji ogromu i często niestety sprzecznych informacji zwracam się prośbą o potwierdzenie/danie merytorycznych wskazówek co do moich wątpliwości. Po krótko przedstawienie mojej sytuacji.

Jestem w Niemczech od 2 miesięcy ale mam trudności w znalezieniu pracy z moim wykształceniem w miejscu mojego aktualnego zamieszkania, dlatego chciałbym się zarejestrować w urzędzie (zdaje sobie sprawę, iż nie zajmują się osobami, którym nie wypłacają świadczeń, dlatego proszę o nie wypisywanie komentarzy co do słuszności tej decyzji, z góry dziękuję).
Po przyjeździe nie meldowałem się wiedząc już o obowiązkowym ubezpieczeniu od dnia zameldowania, chciałem spróbować znaleźć pracę bez pomocy Agentur für Arbeit. Po zwolnieniu się nie byłem ubezpieczony w Polsce przez 2 miesiące, które poświęciłem na naukę niemieckiego (wyszedłem z założenia, że nie ma sensu się rejestrować w Polsce w urzędzie pracy na tak krótki okres) i po przyjeździe do Niemiec również nie jestem ubezpieczony. Moje pierwsze pytanie: Rozumiem, że po zameldowaniu się w Niemczech (co mogę zrobić w każdej chwili), Agentur für Arbeit interesuje tylko ciągłość ubezpieczenia od dnia zameldowania w Niemczech? Czy to samo zresztą interesowałoby tutejszą kasę chorych? Skoro w polskim zwyczaju prawnym nie ma obowiązku bycia ubezpieczonym to nie ma żadnej postawy, aby wymagano od mnie wykazania ciągłości ubezpieczenia w odniesieniu do polskiego ubezpieczenia? Proszę również o odpowiedź jak zgodnie z ustawą mam czas na zapisanie się do tutejszej kasy chorych od dnia mojego meldunku w tutejszym ratuszu?