nieodpłatne przekazanie praw majątkowych do zdjęć

• Autor wątku Autor wątku trol
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
T

trol

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
Witam, potrzebuję ważnych dla mnie informacji dlatego pozwoliłem sobie na
założenie nowego tematu.

Moja sytuacja wygląda tak:

Jestem pasjonatem fotografii i od dawna się nią zajmuje ale tylko amatorsko. Nie posiadam żadnej działalności gospodarczej więc jestem osobą fizyczna. Zostałem poproszony o zrobienie społecznie zdjęć na zawodach strażackich dla OSP (osoba prawna). Chciałbym później przekazać te zdjęcia oraz prawa majątkowe umożliwiające ich publikacje (strona internetowa, kalendarz). Jak powinna wyglądać taka umowa i co powinna zawierać. I jeszcze czy powinienem wcześniej zawrzeć jakąś umowę ze strażą na robienie tych zdjęć.

Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam,

Witam,

jeśli chce Pan być OK w stosunku do strażaków to po przekazaniu zdjęć może Pan postąpić na trzy sposoby:

1. dokonać przeniesienia na straż (jako organizację) majątkowych praw autorskich do swoich zdjęć. Może to być przeniesienie praw na wszystkich obecnie dostępnych polach eksploatacji (czyli sposobach wykorzystania zdjęć:, np. ich wydruk w różnych wydawnictwach papierowych, kalendarzach promocyjnych, rozpowszechnienia w Internecie, etc.) lub tylko określonych w umowie - np. rozpowszechnienie na stronie internetowej, wykorzystanie w kalendarzu. Umowa powinna również określać obszar (np. Polska lub bez ograniczeń terytorialnych).
Jeśli przeniesie Pan całość swoich praw, to należy pamiętać, że Pan sam nie będzie mógł już wykorzystywać tych zdjęć, np. na swojej domowej stronie www. Aby móc wykorzystywać te zdjęcia, powinien Pan zamieścić w umowie odpowiedni zapis.