Nieświadome zadłużenie na rzecz funduszu alimentacyjnego z powodu niewiedzy

• Autor wątku Autor wątku cz00
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
C

cz00

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Witam! Jestem 19-letnim uczniem liceum mieszkającym wraz z bezrobotną, posiadającą 1 grupę inawlidzką z powodu nieuleczalnej, genetycznej choroby wzroku matką. Mój ojciec opuścił nas kiedy miałem ok. 2 lat i nie utrzymywał ze mną nigdy żadnego kontaktu. Mijając mnie na ulicy niewiedział nawet, że jestem jego synem. Głównym dochodem utrzymania mnie i mojej mamy były alimenty, pobierane z funduszu MOPSu w wysokości 500zł. Moja mama, w sierpniu, z powodu zakończenia roku alimentacyjnego, złożyła do Ośrodka Pomocy Społecznej wniosek ubiegając się o zapomogę na kolejny rok. W październiku nieotrzymaliśmy pieniędzy z powodu błędu urzędnika, który nie wyrobił się z formalnościami na czas. Powiedział on, że świadczenie z tego miesiąca zostanie nam wyrównane w kolejnym miesiącu. 12.11.2012 r. otrzymaliśmy telefon od pracownika MOPSu, że wniosek został odrzucony z powodu śmierci dłużnika. Zgon mojego ojca nastąpił 29.06.2012 r. Pracownik poinformował nas że mamy oddać zadłużenie na rzecz funduszu alimentacyjnego w okresie lipiec - wrzesień. O zgonie dłużnika dowiedzieliśmy się z ust pracownika urzędu. Przez wyrzuty sumienia moja mama postanowiła znaleźć kontakt do rodziny mojego ojca i powiedzieć im o śmierci brata. Okazało się, że rodzina, tak samo jak my, niezostała poinformowana o incydencie. Jest to kardynalny błąd Posterunku Policji, pracowników MOPSu oraz Urzędu Stanu Cywilnego. Mój ojciec został zidentyfikowany przez funkcjonariuszy policji i został pochowany przez lokalny MOPS pod imieniem i nazwiskiem. Napisałem odwołanie do MOPSu o umorzenie zadłużenia z powodu niewiedzy o zaistniałej sytuacji. Pobieranie przez nas alimentów było nieświadome i było spowodowane tym, że niky nie został poinforomowany o śmierci mojego ojca - nawet najbliższa rodzina. Odwołanie zostało rozpatrzone negatywn