Obywatelstwo po babci

• Autor wątku Autor wątku matrix-1990
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

matrix-1990

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Hej,
wiem, że temat był poruszany niejednokrotnie, jednak przejrzałem podobne tematy oraz poradnik
Warunki uzyskania obywatelstwa niemieckiego i niestety nie widzę konkretnej odpowiedzi w przypadku mojej sytuacji.
Pracuję i mieszkam w Niemczech od kilku miesięcy, chciałbym starać się o uzyskanie obywatelstwa niemieckiego i zostać na stałe. Sprawa wygląda następująco:
Babcia - (ze strony mojego ojca) jest niemką i związała się z polakiem
Ojciec - urodził się w 1960 roku i nie ma obywatelstwa niemieckiego
ja - urodziłem się w 1990 roku jako ślubne dziecko

I teraz pytanie: czy jest szansa u mnie na uzyskanie obywatelstwa? Z tego co wyczytałem i zrozumiałem to mój ojciec również się musi starać o obywatelstwo w tym samym czasie? Z poradnika zrozumiałem również, że osoby urodzone przed 1975 rokiem mogą się starać o obywatelstwo na podstawie obywatelstwa tylko i wyłącznie swojego ojca, czyli rozumiem, że jako mój ojciec się urodził się w 1960 nie może starać się o obywatelstwo przez wzgląd na obywatelstwo niemieckie swojej matki, a tym czasem ja nie mam szans na uzyskanie obywatelstwa, chyba że mój ojciec jest nieślubnym dzieckiem?

Proszę o sprostowanie czy dobrze to rozumiem, czy może brakuje jakiś informacji jeszcze w tym co podałem aby to zweryfikować

i niestety nie widzę konkretnej odpowiedzi w przypadku mojej sytuacji.

konkretna odpowiedz co do twojej sytuacji wlasnie sie tam znajduje

jak juz widze temat "obywatelstwo po babci" to nawet nie chce mi sie odpowiadac

twoj ojciec urodzony zapewne przed 1975 r

czytaj tu

To, czy prawo do obywatelstwa udowadniamy na podstawie pochodzenia ojca lub matki zależy od naszej daty urodzenia.
Urodzeni przed 1 stycznia 1975 roku muszą udowodnić niemieckie pochodzenie swego ojca. Nie mogą oni dziedziczyć obywatelstwa od strony matki.