Obywatelstwo Polsko-Niemiecki, a służba wojskowa

• Autor wątku Autor wątku Pelo
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
P

Pelo

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Posiadam jak wiele Polaków obywatelstwo Niemieckie i z tego co się orientuję jestem Polakiem w Polsce, Niemcem w Niemczech a w pozostałych krajach na świecie mogę sobie wybierać przy wjeździe do danego kraju z jakim obywatelstwem będę się posługiwał, ponadto posiadam dwa różne nazwiska (zależnie od obywatelstwa). Ale to tylko miało przybliżyć mój przypadek....

Chodzi o służbę wojskową - w Polsce odbyłem komisję wojskową i dostałem kategorię A (zdolny do służby) jednak z racji że jestem studentem - wojsko się po mnie nie upomniało. Ostatnio studiuję w niemczech i zgłosiłem zameldowanie na terenie Niemiec - jako Niemiec, duże było moje zdziwienie gdy po 1 tyg przyszedł list z Bundeswehry iż mam się stawić na komisję.... zadzwoniłem na infolinię Bundeswehry i po 10 min rozmowy okazało się że rozmawiam z....Polakiem tzn. na terenie Niemiec jest Niemcem tyle że urodził się w Polsce i posiada takowe obywatelstwo. Wyjaśnił mi iż nie mam wyboru i muszę odbyć służbę wojskową lub ciwildienst. Nie mam innego wyboru. A ja NIE chcę odbywać rocznej służby wojskowej, więc się bardzo prędko (w ten sam dzień) wymeldowałem i od tego czasu cisza - raz tylko Policja była się pytać czy jeszcze tam mieszkam...

Czy jest jakaś możliwość uchylenia się od służby w Niemczech? Mam 22 lata. Bardzo zależy na zameldowaniu się w Niemczech.

Studenci, ktorzy zaliczyli przynajmniej 1/3 regulaminowego okresu studiow dostaja odroczenie na sluzbe wojskowa do skonczenia studiow. Do tego czasu w Niemczech i tak zawiesza obowiazek sluzby wojskowej, bo juz sa takie plany legislacyjne. Wiec idz na ta komisje, w Niemczech i tak jest obecnie wiecej poborowych niz potrzeba do wojska, wiec prawdopodobnie i tak cie nie wezma.