Ocena końcoworoczna

• Autor wątku Autor wątku WKB
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
W

WKB

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Witam. Jestem uczniem klasy 4 technikum. Zostaliśmy poinformowani o wystawieniu ocen (dwa tygodnie temu) dwa dni przed ich wystawieniem co miało być spowodowane strajkiem. Nie miałem możliwości poprawy oceny z matematyki przez co teraz nie mogę pisać matury i mam poprawkę w sierpniu.
Jutro jest zakończenie roku szkolnego. Czy jest możliwość odwołania się od tej oceny?
W innych szkołach w moim mieście nauczyciele dzwonili do uczniów i poprawiali im oceny niedostateczne żeby mogli przystąpić do matury, w naszej tak nie było stąd moje pytanie bo jest to dla mnie abstrakcja.

Miałeś cały rok na uzyskanie pozytywnej oceny z przedmiotu. Jaki argument chcesz podnieść próbując się odwoływać? Miałem cały rok w głębokim poważaniu, ale przez to, że było 3 tygodnie strajku nie poprawiłem oceny?

Nie znasz mnie, nie wiesz, czy nie robiłem nic cały rok czy po prostu mam problemy z matematyką i nie dałem rady mimo, że się starałem, chodziłem na korepetycje i przykładałem. Do poprawy został mi jeden sprawdzian który bez problemu poprawiłbym w ciągu tych (ponad) dwóch tygodni.
Zanim kogoś ocenisz to najpierw warto spróbować pomóc jeśli prosi o poradę ;)

Możesz sie okreslic jako ofiara systemu i nauczycieli ale nic z tym nie zrobisz chyba, ze sie dogadasz z dyrekcją.

Możesz próbować z art. 44n ustawy o systemie oświaty:

1. Uczeń lub jego rodzice mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania zostały ustalone niezgodnie z przepisami dotyczącymi trybu ustalania tych ocen.
(...)