Oceny z etyka i religii na świadectwie

• Autor wątku Autor wątku Darth-Trix
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
D

Darth-Trix

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Witam, jestem uczniem II klasy LO w Warszawie. Na początku roku szkolnego zostałem poinformowany, że zgodnie z nowym rozporządzeniem minister edukacji każdy uczeń ma prawo uczestniczyć na lekcjach religii jednocześnie uczęszczając na lekcje etyki (o ile te dwa przedmioty nie nachodzą na siebie w planie lekcji. W moim przypadku są na oddzielnych godzinach). Przez ostatni rok uczestniczyłem wyłącznie w lekcjach etyki (ich program jest moim zdaniem atrakcyjniejszy), lecz stwierdziłem, że będzie to ciekawe doświadczenie uczestniczyć także w drugim przedmiocie. Pojawiła mi się myśl, że skoro chodzę na dwa oddzielne, obowiązkowe (wyczytałem, że zgodnie z prawem, po podpisaniu deklaracji uczestnictwa w lekcji etyki/religii przedmiot ten staje się obowiązkowy, a ocena z niego wlicza się do średniej) przedmioty powinienem mieć z nich obu wystawione oceny wliczane do średniej. Poruszyłem ten temat z wychowawcą który po rozmowie z dyrekcją poinformował mnie, że na świadectwo trafi tylko lepsza z dwóch ocen, a ewentualnie druga trafi do przedmiotów dodatkowych (nie wliczając się do średniej), co mi bardzo nie odpowiada.
Przeszukałem dokładnie internet w poszukiwaniu jakiś rozwiązań prawnych. Jedyne co znalazłem, to wpis na stronie ministerstwa tłumaczący jakie zaszły zmiany w prawie, i w jednym z podpunktów znalazłem to:

(...) Jeśli natomiast uczeń zadeklarował udział w zajęciach z obu przedmiotów, zaleca się umieszczać na świadectwie szkolnym ocenę dla niego korzystniejszą (bez adnotacji, którego przedmiotu ona dotyczy) i tę ocenę wliczać do średniej ocen.
Fragment z Informacja w sprawie zasad organizowania nauki religii i etyki w roku szkolnym 2014/2015 - Ministerstwo Edukacji Narodowej