Ochrona pomysłu/produktu przed jego wytworzeniem

• Autor wątku Autor wątku dydym
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
D

dydym

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
4
Witam wszystkich serdecznie, jest to mój pierwszy post więc z góry uprzedzam przed możliwymi błedami oraz niewiedzą.

Po przejżeniu w wyszukiwarce interesujących tematów, oraz głównych przyklejnych wątków, chciałbym zadać własne, bardziej skonkretyzowane pytanie.

Jestem studentem wzronictwa, mam pomysł na element z przeznaczeniem do pojazdów wszelakich (konkretnie fotel) oraz szkice dot. projektu (jest to bardziej rozwiązanie działania, a mniej sam wzór i wygląd). Moje pytania:

1). Posiadając w tym momencie jedynie pomysł, szkice oraz w najbliższej przyszłości uściślone zasady i materiały wykorzystane w danym produkcie, jest możliwość uzyskania patentu, bez tworzenia narazie działającego modelu?(wiąże się to z kosztami jak i ograniczonym zaufaniem do innych).

2). Kolejnym pytaniem jest wykorzystanie w produkcie prawdopodobnie nawiązujących do już istniejących rozwiązań (choć jeszcze nie produkowanych masowo) elementów (w tym wypadku pasów bezpieczeństwa - po sprawdzeniu bazy międzynarodowych patentów 1 może troche nawiązywać) choć opracowanych w indywidualny sposób dostosowany do projektu fotela.

dziękuje za odpowiedzi i rady,

dydym

Witaj, na początek postudiuj ustawę prawo własności przemysłowej z dnia 30 czerwca 2000 r. (z późniejszymi nowelizacjami) , gdzie masz dokładnie rozpisane co, gdzie jak i kiedy odnośnie rejestracji patentu, wzoru użytkowego czy wzoru przemysłowego. Oraz odwiedź stronę Urzędu Patentowego - http://www.uprp.pl.

_chris_ dziękuje za odpowiedż, przestudiowałem wstępnie już stronę uprp.pl wraz z miedzynarodową bazą patentów, jednak nie czytałem jeszcze ustawy o prawo własności przemysłowej. Znajde, przeczytam i pozwole sobie napisać jeszcze jeżeli będe miał jakieś pytania dodatkowe i niejasności.
pozdrawam

witam,