Odliczenie internetu i studiów

• Autor wątku Autor wątku tentomasz
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
T

tentomasz

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
1
Witam.To mój pierwszy post więc jeśli coś jest nie tak to przepraszam z góry.
Mieszkam tylko z mamą. Jest ona zatrudniona na umowę na zlecenie (250zł) a ja mam przyznane alimenty (600zł). Jestem studenten 2 roku w kolegium językowym (system zaoczny 1700zł za semestr). Pytanie brzmi czy możemy ubiegac się o odliczenie podatku od internetu i od opłat za szkołę jeśli tak to w jakiej wysokości i jak to zrobić? I czy przysługuje dodatek dla mam samotnie wychowujących dzieci? Jeśli tak to w jakiej wysokości i co należy zrobić?

dziękuje z góry

nie mozecie sie ubiegac o odliczenie podatku od internetu i oplat za szkole!
mozna natomiast odliczyć internet od podatku w kwocie zdaje sie 740 zł , ale musi to byc odliczone od zaplaconego podatku
jezeli mama zarabia okolo 250 zł na zlecenie wiec trzeba zobaczyc na pitach od platnika ile zaliczki na podatek dochodowy odliczył pracodawca i od tego ewentualnie przy wypelnianiu PITa mozna odliczyć intrnet
wydaje mi sie jednak, ze będzie tego niewiele lub wcale, a kwota do okolo 3500 zł dochodu rocznie jest zwolniona z podatku w zwiazku z tym caly pewnie (o ile został zaplacony) zostanie mamie zwrocony
odliczenie internetu wykazuje sie na PIT 0, a mama wypelnia PIT- 37 jako osoba pracujca

nie przysluguje Wam dodatek dla mam samotnie wychowujacyc dzieci bo taki dodatek dostaja z MOPSu matki gdy ojciec jest nieznany lub nie zyje:roll:
mozecie sie starac zapewne o rodznne (kwota 48 zl miesiecznie), ale nie jestem pewna czy juz nie jestes za dorosly

Ostatnia edycja:
Prostuję:
Podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia od dochodu wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci Internet w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania podatnika w wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 760zł.
Nie od podatku, tylko od dochodu, a to jest różnica.