Odszkodowanie za kradzież - bardzo prosze o pomoc

• Autor wątku Autor wątku luk4me
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
L

luk4me

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
3
Witam,

Nazywam się Łukasz i znalazłem się w przykrej sytuacji. Otóż w przeciągu pół roku ukradziono mi dwa wartościowe rowery z terenów uczelnii wyższych.

Pierwsza kradzież miała miejsce z "zamkniętego" terenu Politechniki Warszawskiej. ROwer zaparakowany byl pod wydziałem na przystosowanym do tego stojaku, zamknięty patentowanym zamkiem. Stojak objęty był monitoringiem.

Druga kradzież miała miejsce 2 dni temu, z terenu Uniwerstytetu Warszawskiego ( gdzie również studiuję) również kolejny rower, został przypięty do stojaka objętego monitoringiem.

Obie kradzieże zostały zgłoszone na Policje. w Przypadku pierwszej niestety sprawa została umorzona a odczyt z kamery przemysłowej nie pokazał dokładnie twarzy sprawcy.
W przypadku drugiej niestety materiał nawet nie był rejestrowany - a jedynie "leciał na bieżąco"

Tak jak wspominiałem byly to tereny zamknięte - dozorowane przez straż akademicką.

W chwili obecnej, Pani Policjantka, przyjmujaca zgłoszenie o drugiej kradzieży doradziła mi ubieganie się o zadośuczycienie od "uczelni" strat jakie poniosłem w wyniku kradzieży.

Po dokładny przejrzeniu dokumentacji ad administracji etc. nie znalazłem niczego w tej kwestii regulującego tego typu sprawy.

Pragnę zwrócić się z zapytaniem do Szanowny Forumowiczów:

1. Czy sensowne jest wnoszenie rozczeń wobec uczelni - przewiduje iż sprawa znalazła by finał w sądzie? ( przepisy)

2. Jaki jest czas na ich skladanie - tzn pisząc do UW mam zamiar wysłać podobne pismo na
PW, gdzie kradzież miała miejsce 6 m temu.?

Będę niezmiernie wdzięczny za pomoc w tym zakresie, rowery są moją pasją i sam na nie cięzko pracowałem, wartość jednego ~3300 PLN, niestety moja sytucja materialna nie pozwala mi na skorzystanie z porady prawnika w kancelarii, dlatego jeszcze raz z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

Łukasz.