Odtwarzanie filmów na lekcjach

• Autor wątku Autor wątku Jeyo
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
J

Jeyo

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
4
Jestem nauczycielem i chciałbym na lekcjach wykorzystywać:
1)filmy dokumentalne sprzedawane wraz z wydawnictwami cyklicznymi, czasopismami
2)filmy nagarane z tv publicznej, ale także z innych kanałów np. Discovery Channel, Planete itp.
Czy jest to legalne?

Z mojej wiedzy... nie jest legalne. Możesz sobie to puścić w gronie rodzinnym, tudzież kilku przyjaciół. Wypożyczenie filmu video i puszczenie na lekcji również gwałci prawa autorskie producentów onego. Szkoła powinna zakupić materiały jako pomoce naukowe... Tyle moja wiedza.

Witaj,

można w zakresie dozwolonego użytku utworów chronionych - USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. "o prawie autorskim i prawach pokrewnych":
Przepis prawny:
Art. 27.
Instytucje naukowe i oświatowe mogą, w celach dydaktycznych lub prowadzenia własnych badań, korzystać z rozpowszechnionych utworów w oryginale i w tłumaczeniu oraz sporządzać w tym celu egzemplarze fragmentów rozpowszechnionego utworu.

Art. 28.
Biblioteki, archiwa i szkoły mogą:
1) udostępniać nieodpłatnie, w zakresie swoich zadań statutowych, egzemplarze utworów rozpowszechnionych;
2) sporządzać lub zlecać sporządzanie egzemplarzy rozpowszechnionych utworów w celu uzupełnienia, zachowania lub ochrony własnych zbiorów;
3) udostępniać zbiory dla celów badawczych lub poznawczych za pośrednictwem końcówek systemu informatycznego (terminali) znajdujących się na terenie tych jednostek.
oczywiście udostępniany na lekcji utwór powinien korespondować z zagadnieniami poruszanymi na lekcji.