ograniczenie zatrudnienia po 20 latach

• Autor wątku Autor wątku jamajka123
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
J

jamajka123

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
6
--------------------------------------------------------------------------------

Witam serdecznie.
Jestem nauczycielką z 20 letnim stażem pracy. 20 maja otrzymałam na piśmie propozycję ograniczenia mojego etatu od przyszłego roku szkolnego do 1/2 (9 godzin). Uzasadnienia ("redukcja etatów podyktowana koniecznością ograniczenia godzin" podczas gdy w tym roku odchodzą 3 klasy trzecie i przyjętych jest 68 dzieci do 3ech klas pierwszych; kompletnie dla mnie niezrozumiały "staż pracy" i "sytuacja zawodowa") są dla mnie bzdurne i niezrozumiałe. W piśmie zawarta została informacja, że "oświadczenie (którego wzór dostałam do uzupełnienia) o wyrażeniu zgody na ograniczenie wymiaru zatrudnienia i proporcjonalne zmniejszenie wynagrodzenia powinno być złożone na piśmie do dnia 25.05 2015r.
W razie braku zgody na ograniczenie wymiaru zatrudnienia i proporcjonalne zmniejszenie wynagrodzenia, stosuje się przepisy art.20 Karty Nauczyciela".

Moje pytania brzmią:

1. Czy 5 dni (3 robocze), które otrzymałam na ustosunkowanie się do powyższej propozycji, to nie za mało? Przecież w tym czasie niemożliwe było nawet zasięgnięcie porady prawnej, bo (przynajmniej w moim województwie) na termin u dobrego prawnika czeka się kilka dni. Poza tym codziennie pracowałam do dnia 25.05.

2. czy jeśli podpisałam powyższą propozycję (napisałam OTRZYMAŁAM z datą 20.05 2015 i podpisałam się (zgodnie z nakazem dyrekcji)), to jest to równoznaczne ze zwolnieniem mnie, mimo że nie oddałam zgody/niezgody na powyższe pismo w terminie?

3. obecnie przebywam na zwolnieniu lekarskim (dłuższym - w piątek wylądowałam w szpitalu z częstoskurczem międzykomorowym, podejrzewana jest wada serca). Czy w czasie zwolnienia mogę dostać wypowiedzenie?