Opłaty za ogrzewanie

• Autor wątku Autor wątku matik566
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
M

matik566

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
2
Jestem studentem pewnej uczelni i w roku akademickim mieszkam w akademiku. Wedlug mnie sposob naliczania ogrzewania jest troche nie logiczny, bo mieszkajac na szczycie przy brzegu budynku musze placic tak samo jak osoba ktora mieszka w srodku budynku i grzeja ja sasiednie pokoje. Moje pytanie polega na tym czy nie powinien wystepowac jakis wspolczynik na zuzywane ogrzewania zalezny od polozenia pokoju w całej kubaturze budynku??;>

Osobiście uważam,że u Ciebie powinien występować taki współczynnik zależny od położenia pokoju w całej kubaturze budynku,ponieważ ja mieszkam w lokalu spółdzielczym na 4 piętrze(ostatnim) i taki współczynnik posiadam.W moim rozliczeniu indywidualnym kosztów firma ta wprowadziła mi taki współczynnik i w wyjaśnieniu tego rozliczenia napisała:
1)Rzeczywista ilość ciepła oddanego przez grzejnik otoczeniu określana jest poprzez wymnożenie wartości odczytanych przez współczynnik UF,który uwzględnia wielkość,konstrukcję,wydajność cieplną grzejnika
2)W przypadku zwiększonych strat cieplnych lokalu(położenie szczytowe,parterowe,narożne)jednostki zużycia zostały zredukowane poprzez zastosowanie współczynnika redukcji LAW,ustalonych ze Zleceniodawcą

Nie wiem na jakiej zasadzie Ty się rozliczasz,czy posiadasz podzielniki i termostaty,ponieważ ja je posiadam i właśnie na podstawie odczytu z podzielników następuje takie przeliczenie według współczynnika.Jednak u mnie nawet wprowadzenie tego współczynnika się nie sprawdza,ponieważ zawsze otrzymuję do zapłaty dużą kwotę za centralne ogrzewanie mimo,że bardzo oszczędzam i reguluję zawory termostatyczne.

matik566 napisał: