otrzymany spadek - prośba o pokierowanie

• Autor wątku Autor wątku tmkbuk
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
T

tmkbuk

Nowy użytkownik
Odpowiedzi
17
Witam państwa, decyzją sądu na podstawie testamentu odziedziczyłem cały spadek po zmarłej pod koniec 2007 roku cioci tj, mieszkanie z całym wyposażeniem, decyzja zapadła 23.10.2009 roku, tzn w tym dniu sąd wydał oświadczenie stwierdzające nabycie spadku prze zemnie, 1 pytanie czy prawdą jest że od tej daty 21 dni wyrok sie uprawomocnia ? następnie gdzie musze z tym pismem iść żeby ostatecznie "przejąć" mieszkanie, przepraszam za nie fachowy język ale jestem laikiem w takich sprawach także prosze o proste instrukcje co gdzie i jak :) kolejna sprawa wiem już że będe musiał złożyc jakiis wniosek w urzędzie skarbowym w najblizszym czasie oraz niestety zapłacic podatek ( ale o tym zaraz ) jaki jest ten termin oraz co musze wypełnic ? oraz jak mam wyliczyc wartość tego mieszkania ktoś mi moze powiedzieć czy urząd jest twyczulony na ewentualne zaniiżanie wartości mieszkania ? w jakim ewentualnym stopniu można to zrobić, mieszkanie to muszę sprzedać praktyczninie natychmiast ponieważ mam spore zoobowiązania finansowe zaciągnięte na poczet własniie ttego mieszkania, tak samo chciałbym zrobić tak żeby sprzedać mieszkanie i dopiiero z pieniążków uzyskanych oplacic podatek ponieważ poprostu nie stać mnie na wyłożenie takiej kwoty ( kilkanaście tysięcy ze wstępnych obliczen 15-17), jak to zrobić? ostatnia kwestia podatek dochodowy ? w momenciie sprzedaży natychhmiastoweej wiem że bede musiał go również zapłacic (niestety niemam wyboru musze sprzedać odrazu ) rozważam nad skorzystaniem z tzw ulgi mieszkaniowej, teraz kilka pytań na ten temat, czy w ogóle w przypadku natychiastowej sprzedaży mieszkania jest mozliwosc z jej skorzystania ? co mozna wliczyc w tą ulge, czy np remonty w swoim mieszkaniiu ? czy tylko zakup innej nieruchomościi ? z tego co wiem jest na to 2 lata, od momentu przrejęcia spadku czy od momentu sprzedaży mie